شناسهٔ خبر: 21595603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ولایتی در جمع خبرنگاران:

نمی‌گذاریم آمریکا و اسرائیل عراق را تجزیه کنند/ همه پرسی آغاز سقوط سیاسی بارزانی است

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه همه پرسی کردستان عراق غیرقانونی است، گفت: این کار آغاز سقوط سیاسی بارزانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد در حاشیه همایش آشنایی با سامانه‌های علم سنجی و پژوهش یار که در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: کار غیرقانونی بود که توسط بارزانی صورت گرفت و این همه پرسی بی ارزش است و نتیجه مثبتی ندارد و موجب آشفتگی سیاسی در منطقه می‌شود. آقای بارزانی از مدت‌ها پیش با صهیونیست‌ها اتصال پیدا کرده و مردم کردستان افرادی مانند صلاح الدین ایوبی که قهرمان مبارزه با صلیبی‌ها بود را جزو قهرمانان خود می‌دانند نه افرادی مانند نتانیاهو و بارزانی که به نتانیاهو کمک کرده است.

وی افزود: مشخص شده که این آغاز سقوط سیاسی بارزانی است و مردم کرد هرجا که هستند زیر بار این ننگ نمی‌روند و معلوم نیست تا چه میزان این همه پرسی صحت دارد چرا که نظام حاکم بر مردم کردستان عراق این همه پرسی را به آن‌ها تحمیل کرده است و لذا نتیجه‌ای نخواهد داشت.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: شخص مبارزی مثل میرزاده عشقی که جان خودش را در مبارزات زمان رضاخان از دست داده و در زمره افراد مبارز ضد بیگانه می‌باشد از افتخارات مردم کردستان است و با برگزاری این همه پرسی آقای بارزانی خیلی زودتر از دیگر افرادی که این راه را طی کرده اند رو به سقوط رفته است.

وی با بیان اینکه کردستان عراق بخشی از عراق محسوب می‌شود گفت: مردم عراق، سوریه و کشورهای همسایه در مقابل این کار ساکت نمی‌نشینند و در مقابل چنین انحراف بدی می‌ایستند و نباید این نکته را فراموش کرد که کردستان عراق جزئی از عراق است و جمهوری اسلامی ایران هم از تمامیت عرضی عراق دفاع می‌کند.

وی اظهار داشت: کاری که ایران در سوریه هم انجام می‌دهد همین جلوگیری از تجزیه می‌باشد و اسرائیل و آمریکا در صحنه و پشت صحنه این همه پرسی حضور دارند و، چون از داعش نتیجه ندیدند دنبال تفرقه در کشورهای مسلمان هستند.

نظر شما