شناسهٔ خبر: 21583690 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 تمديد ثبت‌نام پذيرفته‏شدگان آزمون‌هاي 96 دانشگاه تهران

زمان ثبت‌نام پذيرفته شدگان آزمون‌هاي سال 1396 دانشگاه تهران تمديد شد.

به گزارش ايسنا، براساس اعلام معاونت آموزشي دانشگاه تهران، براي پذيرفته‌شدگان مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد، دکتري عمومي دامپزشکي و دکتري تخصصي «آزمون‌هاي سال 1396 سازمان سنجش آموزش کشور (کليه دوره‌ها) که تاکنون موفق به ثبت‌نام حضوري نشده‌اند، بازه ثبت‌نام طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه مورخ 3 الي 4مهرماه تمديد گرديده است.

همچنين عدم ثبت‌نام به منزله انصراف از تحصيل محسوب مي‌شود.

معاون آموزشي وزارت علوم:

اعلام نتايج نهايي رتبه‎بندي دانشگاه‌هاي دولتي تا دو هفته آينده

معاون آموزشي وزارت علوم از اعلام نتايج نهايي رتبه‎بندي‌هاي دانشگاه‌هاي دولتي تا دو هفته آينده خبر داد و گفت: براساس اين طرح، محدوديت‌ها و مشوق‌هايي به دانشگاه‌ها داده مي‌شود و مراکزي که در رتبه‌هاي پايين‌تر قرار بگيرند موظف هستند طي بازه زماني مشخص سطح خود را ارتقا دهند.

به گزارش ايسنا، دکتر مجتبي شريعتي در نشست خبري که به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد در وزارت علوم برگزار شد با تاکيد بر اين که امسال 740 هزار دانشجوي در دانشگاه‌هاي کشور پذيرفته مي‎شوند،گفت: حدود 370 هزار نفر از دانشجويان در مقطع کارشناسي، 325 هزار نفر در دوره کارشناسي ارشد و 24400 نفر در دورده دکتري دانشگاه‌ها پذيرفته مي‌شوند.وي در ادامه اجراي طرح آمايش آموزش عالي را از مهمترين برنامه وزارت علوم در حوزه آموزشي توصيف کرد و گفت: براساس اين طرح که به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد تکليف نهاد آموزش عالي کشور رقم خورده شد و اميدواريم در سال جاري بتوانيم اجراي آن را پيگيري و قدم‌هاي موثري در اين راستا برداريم . اگر چه در سال‌هاي گذشته نيز اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته است.

معاون آموزشي وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس طرح آمايش آموزش عالي وزارت علوم، آموزش عالي کشور به مناطق دهگانه تقسيم شده و به جز منطقه 10 که شامل استان خوزستان مي‌شود ساير مناطق به چند استان تقسيم‎بندي شده‌اند.

تصويب طرح مديريتي منطقه‏اي در سال جاري

دکتر شريعتي همچنين از تصويب طرح مديريت منطقه آموزش عالي در سال جاري خبر داد و گفت: تدوين اين طرح در دست بررسي است و در حال حاضر کار ويرايش آن انجام شده است. در صورت تصويب آن به دانشگاه‌ها امتيازات و اختيارات بيشتري داده مي‌شود و مناطق در چارچوب آموزش عالي امتياز خواهند داد تا براي رشد آموزش عالي منطقه خود اقدام کنند ضمن اينکه از همپوشاني در حوزه آموزش عالي نيز پرهيز شود.

دکتر شريعتي توجه به کيفيت را از ديگر برنامه‎هاي وزارت علوم در سال جاري عنوان کرد و گفت:‌براساس برنامه‎ريزي‌هاي صورت گرفته در نظر داريم امسال بيش از سال‌هاي گذشته بحث کيفيت آموزش عالي را مورد توجه قرار دهيم و عملکرد بخش‌هاي نظارتي آموزش عالي به طور جدي در اين زمينه فعال و ساختار مند مي‌شوند چرا که تجربه سال گذشته نشان داد برخي مراکز آموزش عالي که به کيفيت توجه داشتند در پرتوي نظارت‌هاي انجام گرفته ارتقاي يافتند و در کنار آن برخي از مراکزي که کيفيت‌ انها تنزل داشتند ظرفيت آنها به صفر رسيد.

وي همچين ساماندهي موسسات آموزش عالي را يکي ديگر از برنامه عنوان کرد وگفت:‌ درقالب اين برنامه تعداد قابل توجهي از مراکز آموزش عالي دولتي که از استاندارد پايين برخوردار بودند براي افزايش سرعت رشد خود در کنار حمايت دانشگاه‌هاي بزرگ منطقه تحت عنوان دانشگاه‌هاي معين قرار گرفتند تا اين مراکز در حال توسعه ضمن حفظ استقلال خود با کمک دانشگاه‌هاي توسعه يافته و استفاده از پتاسينل‌ دانشگاه‌هاي بزرگ در جهت بهره‎برداري قرار گيرند.دکتر شريعتي همچنين به سطح‏بندي مراکز آموزش عالي اشاره کرد و گفت:‌ ما از دو سال پيش کار سطح‏بندي و رتبه‏بندي اين مراکز را آغاز کرديم که اين اقدام در بخش غير دولتي فاز آزمايشي و نهايي خود را پشت سر گذاشته و در بخش دولتي فاز آزمايشي آن انجام شده است و نتايج حاصل شده در مرحله نهايي نيز تا دو هفته آينده اعلام خواهد شد.وي تاکيد کرد: براساس طرح سطح‎بندي مراکز دولتي و غير دولتي ما متناسب با سطح هر دانشگاه در نظام و رتبه‏بندي داخلي امتياز را به دانشگاه‌ها خواهيم داد و متناسب با سطح هر دانشگاه محدوديت‌ها و همچنين مشوق‌هايي را در نظر مي‌گيريم به طوري که مراکزي که در سطوح پايينترين قرار بگيرند موظف هستند سطح خود را ارتقا داده و دانشگاه‌هايي که در سطوح بالاتري قرار بگيرند علاوه بر امکان توسعه از سياست‌هاي تشويقي نيز بهره‎مند مي‌شوند.

کسب مقام اول تيم دانشگاه اميرکبير در مسابقات ريزپرنده فرانسه

تيم دانشگاه صنعتي اميرکبير در مسابقات بين‌المللي ريزپرنده فرانسه موفق به کسب مقام اول در بخش چالش مجازي شد.

به گزارش ايسنا، تيم ريزپرنده دانشگاه صنعتي اميرکبير (AUTMAV) در مسابقات بين‌المللي ريز پرنده (IMAV2017) فرانسه موفق به کسب مقام اول در بخش چالش مجازي (VIRTUAL CHALLENGE) شد.اين مسابقات از سوي دانشگاه ISAE و با همکاري دانشگاه ENAC از روز دوشنبه، 18 سپتامبر (27 شهريور) تا پنج‌شنبه 21 سپتامبر (30 شهريور ) در شهر تولوز فرانسه برگزار شد. حدود 25 تيم دانشگاهي از کشورهاي ايران، استراليا، برزيل، چين، آلمان، انگليس، هند، مکزيک، سنگاپور و چند کشور اروپايي در اين مسابقات شرکت کردند.

هدف از اين مسابقات آزمايش کردن راه‎حل‌هاي فني جديد توسط تيم‌هاي تحقيقاتي دانشگاه‌ها است. سرپرستي تيم AUTMAV دانشگاه صنعتي اميرکبير را دکتر ابوالقاسم نقاش، عضو هيات علمي دانشگاه و سعيد مظفري، محمدحسين کاظمي، حجت ميرتاج‌الديني، علي جامعي،‌ شهاب ستوني، عليرضا محمدي‌فرد، ساجد افضلي، محمد صادق آل‎اسحاق از دانشجويان دوره کارشناسي هوافضا، احمد رجايي‌زاده از دانشجويان دوره کارشناسي ارشد رشته هوافضا و حميدرضا نعمتي از دانشجويان فوق دکتراي هوافضا و اميرحسين حاجي شيخي از دانشجويان دوره کارشناسي علوم کامپيوتر اعضاي اين تيم را تشکيل مي‌دهند.تيم ريزپرنده دانشگاه صنعتي اميرکبير از سال 2011 تاکنون هر ساله در اين مسابقات شرکت کرده و موفق به کسب مقام‌هاي متعددي شده است، از اين رو از سوي کميته برگزارکننده اين مسابقات در سال جاري چند بورسيه ثبت‌نام به اين تيم اعطا شد.دو روز اول اين رويداد به بخش ارائه مقاله در کنفرانس اختصاص داشت که دو مقاله تيم AUTMAV دانشگاه در بخش کنفرانس اين رويداد پذيرفته شد. مسابقات سال آينده در شهر ملبورن استراليا برگزار خواهد شد.

نظر شما