شناسهٔ خبر: 21569963 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در جلسه معارفه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی البرز مطرح شد

دانشجویان گروه مرجع و تاثیرگذار در جامعه هستند

حسین عسگری، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز در جلسه‌ای با حضور برخی از مسئولان استان البرز، تکریم و به جای وی مرتضی هاشمی به عنوان رئیس جدید معارفه شد.

صاحب‌خبر -
به گزرش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  با حضور بهروز میرزا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) و جمعی از مسئولان دانشگاهی و شهری در سالن اجتماعات شهید مفتح واحد کرج، حسین عسگری، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز تکریم و به جای وی مرتضی هاشمی به عنوان مسئول جدید معارفه شد.

میرزا با اهدای لوحی از زحمات حسین عسگری قدردانی و برای مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز آرزوی موفقیت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان نکاتی در خصوص ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و تقارن آن با ایام دفاع مقدس یاد رشادت ها و دلاوری های مردانی که از جان و مال خود گذشتند را گرامی داشت و با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید ابراز امیدواری کرد که این ایام فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت باشد.

دانشجویان گروه مرجع و تاثیرگذار در جامعه هستند

وی از عملکرد مناسب عسگری و تعامل شایسته بسیج دانشجویی با دانشگاه‌های استان البرز قدردانی و ابراز امیدواری کرد بتوان با برنامه‌ریزی مناسب در جهت بالابردن توان علمی کشور و اثربخشی علمی و فناوری از ظرفیت‌های مناسبی که در دانشگاه آزاد اسلامی در این استان وجود دارد، بهره برد.

رئیس دانشگاه آزاد کرج با بیان مروری بر جایگاه علمی واحد کرج در سطح دانشگاه‌های کشور ابراز امیدواری کرد به کمک دانشجویان بسیجی پیشرفت‌های علمی و فرهنگی بیشتری در این دانشگاه در سطوح استانی و کشوری حاصل شود.

سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) نیز در این جمع ضمن سخنانی ابراز کرد: امیدوارم که ایام معنوی هفته دفاع مقدس هفته عبرت‌آموزی باشد و در بهار علم و دانش و معرفت در این حوزه نیز موفق باشیم.

دانشجویان گروه مرجع و تاثیرگذار در جامعه هستند

مولایی با بیان انتظارات سپاه از بسیج دانشجویی گفت: سیاست گذاری‌ها و راهبری ناحیه پرارزش و با اهمیت بسیج باید مشخص باشد و به برخی از مهمترین ماموریت‌های آن اشاره کرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: نکته اول شناسایی مشکلاتی است که وجود دارد که به دلیل عدم احصاء مسائل مهم و عمده به نکات کوچک و کم اهمیت توجه کنیم. برای نمونه برخی اوقات شاید به دلیل وجود گذر زمان، جابجایی ارزش‌ها صورت بگیرد که خود به دلایلی مانند افزایش جنگ روانی دشمن و کاهش توان اغنایی ما به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: دانشجویان یک گروه مرجع در جامعه هستند که جامعه از این قشر اثرپذیر است و اگر جابجایی ارزش‌ها در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد، حتما جامعه از آن اثر خواهد گرفت.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: در دنیای سیاست اهدافی وجود دارد که قدرت‌های جهانی بدون هیچ واهمه‌ای اعلام می‌کنند که قصد انجام آن را دارند و یکی از آنها جابجایی ارزش هاست.

وی موسسه OSI را یکی از ده‌ها موسسه برنامه ریزی شده توسط دشمنان نام برد و گفت: این موسسه توسعه و ترویج ارزش‌های غربی را یکی از اهداف خود برشمرده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به سکوت جامعه جهانی در خصوص جنایاتی که در جهان در خصوص مسلمانان غرب آسیا و عمق آفریقا اتفاق می‌افتد افزود:در جامعه کنونی انسان را به دو گروه انسان اروپایی و غیر اروپایی تقسیم‌بندی می‌کنند که متاسفانه جنایاتی که در خصوص انسان غیر اروپایی اتفاق می‌افتد به راحتی نادیده گرفته می‌شود.

وی با برشمردن برخی رویدادهای سیاسی منطقه، شناسایی عناصر مهم و پرهیز از مشغول شدن به جزئیات کم اهمیت را بسیار حائز اهمیت دانست و با بیان راهبردهای کلان سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ادامه داد: امروز بحث ما بر سر عراق و سوریه و یمن و غیره نیست؛ بلکه بحث اصلی سیاست کلانی است که در پس رویدادهایی مانند داعش و کردستان و سایر مناطق وجود دارد.

این فرمانده سپاه با برشمردن برخی از امکانات و سرمایه‌های داعش، ناامیدی استکبار از این گروه با از میان رفتن آن را سبب اجرای سیاست‌های دیگری همچون استقلال کردستان عراق و ایجاد زمینه ناامنی در چهارکشور در این منطقه عنوان کرد و گفت: افکار جدیدی مانند نهیلیست و پوچ‌گرایی، اباحه‌گری و از بین بردن مرزها و حدود حلال و حرام، جنگ روانی و عوض کردن روش تفکر با ترویج مجدد خود تحقیری به وسیله ابزارهایی از قبیل شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی از سیاست‌های جدیدی است که در جامعه القا می‌شود.

وی تصریح کرد: متحجر خواندن دین اسلام، عدم خودباوری و عدم احترام به پدر و مادر مثال‌هایی از تخریب افکار است که برای تحقیر ملت ما و زمینه ساز القاء تفکر غربی به کار می‌رود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) دستیابی فناوری‌هایی از قبیل توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را نمونه‌ای برای رد تحقیرهای دشمنان علیه این ملت توانمند برشمرد و بر اولویت‌بندی مسائل، طراحی و اجرای برنامه‌ها با محور تبیین ارزش‌ها با بکارگیری فرمول‌ها و حکمت‌های ائمه اطهار بویژه امیرمومنان(ع) تاکید کرد.


دانشجویان گروه مرجع و تاثیرگذار در جامعه هستند

علی مجیدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای گمنام واحد کرج و شهدای مدافع حرم به ایراد سخنانی در خصوص فعالیت‌های اخیر بسیج دانشجویی در بحث علمی و فرهنگی پرداخت.

مجیدی با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری دانشجویان بسیجی واحد کرج در مسابقات علمی مقاومت سازه و برگزیده شدن طرح تشکیلاتی نوبد و طرح عمار در مباحث تربیتی به عنوان طرح‌های برتر کشور، اهم اقداماتی که در مباحث معنوی از جمله معرفت‌افزایی و محرم توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج صورت گرفته است را تشریح کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با بیان خلاصه‌ای از تاریخچه تشکیل و تکالیف مهم بسیج دانشجویی تاکید کرد: بسیج دانشجویی نزدیک به سه دهه است که در دانشگاه حضوری فعال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی در همه حال تحت عنایات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بوده و به یمن وجود دانشجویان آگاه و با بصیرت همواره در میدان حاضر است.

این دانشجوی بسیجی در پایان سخنانش از اقدامات عسگری در مدت تصدی مسئولیت خود در ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز قدردانی کرد و برای هاشمی، مسئول جدید این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این جلسه با قدردانی از خدمات حسین عسگری در کسوت مسئو ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز، مرتضی هاشمی به عنوان مسئول  جدید معارفه شد.


دانشجویان گروه مرجع و تاثیرگذار در جامعه هستند

دانشجویان گروه مرجع و تاثیرگذار در جامعه هستند

نظر شما