شناسهٔ خبر: 21562119 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

دكتر لاريجاني:

ايجادبيداري و هوشياري سياسي در ملل اسلامي

صاحب‌خبر -

وي تصريح کرد: کشوري که زماني انگشت نماي ‍ژاندارمي آمريکا در منطقه بود به ملتي سرافراز با آرمان هاي آزاديخواهانه بدل شد، اين حادثه مهم را ساير ملل مشاهده و آن را درک کردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: لذا نوعي بيداري و هوشياري سياسي در ملل اسلامي به وجود آمده است که با لاف زني هاي توخالي امثال ترامپ تغييرنمي کند.

لاريجاني يادآور شد: آقاي ترامپ حکومت ايران را ديکتاتوري خوانده است و آرزو کرده يکبار ديگر شرايط تغيير کند و مردم ايران خوشحال و در رفاه باشد که قاعدتا مقصودشان تکرار حکومت دست نشانده آمريکا است که بار ديگر مردم را خوشحال کند.وي ادامه داد: آقاي ترامپ بايد بدانيد ملت ايران حدود 40 سال است با خوشحالي و استواري حکومت دست نشانده شما را نابود کردند و دموکراسي را جايگزين آن کردند، شما ظاهرا نيم قرن از حوادث دنيا عقب هستيد.

رييس قوه مقننه همچنين گفت: چند ماه از انتخابات اخير نمي گذرد که بيش از 70 درصد ملت در انتخابات باشکوه رياست جمهوري شرکت کردند، چطور اين واقعيت را که بيش از 100 کشور در مراسم تحليف رييس جمهوري به احترام راي ملت ايران شرکت کردند را نمي بينيد؟

لاريجاني افزود: ترامپ ادعا کرده است که ايران داراي پوشش کاذب دموکراسي است، آيا ايران پوشش کاذب دموکراسي دارد يا در انتخاب اخير آمريکا که اگر معيار راي واقعي مردم بود شما آراي لازم را کسب نکرديد، کدام کشور پوشش کاذب دموکراسي دارد؟

وي ادامه داد: آقاي ترامپ ادعا کرده است که ايران از تروريسم در منطقه حمايت مي کند، به نظر مي رسد مسوولان رژيم آمريکا دچار وارونگي ذهني شده اند، مگر وزير خارجه پيشين آمريکا در کتاب خاطرات خود اعلام نکرد آمريکا داعش را به وجود آورد و آن را مورد حمايت قرار داد؟ ما با اطلاعات به اين نتيجه رسيده بوديم ولي اين اقرار خودتان است، مگر نمي بينيد وقتي داعش در سوريه و عراق مردم را به خاک و خون کشيد اين ايران بود که طي چند سال اخير با کمک هاي خود آنان را سرکوب کرد، ظاهر ايشان پيرو مکتب گوبلز هستند که دروغ را آنقدر محکم بگويند که خوشان نيز باورکنند.

نظر شما