شناسهٔ خبر: 21543100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

همه گزینه‌های سکانداری استقلال

استقلال تهران درگیر مذاکره با مربیان خارجی است و بزودی باید نام جانشین علیرضا منصوریان را به صورت رسمی اعلام کند. آنها باب مذاکره با فاتح تریم را باز کرده‌اند. این مربی، روز جمعه در فرودگاه استانبول و در اولین دیدار با نماینده استقلال که از انگلیس به این کشور سفر کرده بود، ابراز تمایل کرد برای کار به ایران سفر کند و قرار شد مذاکرات ادامه داشته باشد. تریم گفت، از لیگ ایران و باشگاه استقلال چیزهای زیادی شنیده است.

صاحب‌خبر -

روز گذشته هم جلسه دوم نماینده استقلال و فاتح تریم برگزار شد. افتخاری و دیگر مسئولان استقلال هم به موازات این جلسه در تهران جلسه‌ای را برگزار کردند. مدیرعامل استقلال تاکید داشت، باید مربی بزرگ خارجی به خدمت بگیرند ولی پولش را ندارند! فاتح تریم پیشنهاد اولیه‌اش را به نماینده استقلال داد و رقم بسیار بالا بود. او گفت، برای هر فصل یک میلیون و 750 هزار دلار پول می‌گیرد و باید باشگاه سایر امکانات را هم در اختیارش قرار دهد؛ از جمله خانه، ماشین، خورد و خوراک و... تریم تاکید داشت که علاقه دارد به ایران بیاید ولی شرط و شروطش پابه جا خواهد بود و این علاقه دلیل نمی‌شود بی‌خیال شروطش شود!

استقلالی‌ها در کنار تریم، روی کریستوف دام هم نظر دارند. این مربی آلمانی گزینه بالقوه و همیشگی تاریخ این باشگاه است که در سال‌های گذشته توفیقی نداشته است. آبی‌ها فعلا مشغول رایزنی هستند ولی مشکلی به نام پول دارند. آنها امسال با مشکلات مالی روبه‌رو بوده‌اند و اگر وزارت ورزش کمک کند هزینه جذب تریم را تامین کنند، این مربی یا مربی بزرگ خارجی دیگری را جذب می‌کنند. در همین حال شنیده می‌شود، در داخل باشگاه اختلاف نظرهایی درباره مربی خارجی وجود دارد. بعضی مسئولان ازجمله پندار توفیقی موافق حضور اسکوچیچ کروات هستند. شنیده می‌شود، مهدی رحمتی هم به دلیل رابطه بسیار خوبی که با مدیر برنامه‌های اسکوچیچ دارد، بی میل نیست او بیاید. سال گذشته گویا رحمتی حتی در جریان مذاکرات استقلال و اسکوچیچ بوده است؛ در روزهایی که منصوریان در استقلال نتیجه نمی‌گرفت و می‌گفتند این مربی کروات به جمع آبی‌ها ملحق می‌شود.

روز گذشته در جلسه هیات مدیره استقلال علاوه بر نام مربیان خارجی، نام چند مربی ایرانی ازجمله پاشازاده و جواد نکونام هم مطرح شد. این مربیان، جوان و آینده دار هستند و افتخاری از اعضا خواسته است تا درباره آنها هم بحث و تبادل نظر داشته باشند.

جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی این تیم پس از استعفای علیرضا منصوریان در حالی دیروز برگزار شد که پیش از برگزاری این جلسه، والتر زنگا گزینه اصلی برای هدایت آبی‌پوشان نام برده شد.این در شرایطی است که رضا افتخاری از فاتح تریم به‌عنوان گزینه اصلی باشگاه نام برده اما تا این لحظه زنگا گزینه اصلی استقلالی‌هاست. مربی ایتالیایی پیشین سمپدوریا که سابقه مربیگری در فوتبال امارات را نیز دارد، جدی‌ترین گزینه برای جانشینی منصوریان است. زنگا فصل گذشته سرمربی وولورهمپتون بود که پس از قطع همکاری با این تیم در میانه‌های فصل، دیگر هدایت تیمی را به‌عهده نداشته است.

نظر شما