شناسهٔ خبر: 21493228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

وقتی در محرم تئاتر تعطیل نیست

با شروع ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع)، اجرای بسیاری از آثار نمایشی صحنه‌ای تا جمعه 31 شهریور ماه خاتمه می‌یابد و برخی نمایش‌های روی صحنه نیز آخرین هفته خود را پشت‌سر می‌گذارند.

صاحب‌خبر -

ایران‌آرت گزارش داده، در آستانه ماه محرم و شروع ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع)، برخی نمایش‌های روی صحنه آخرین هفته اجرای خود را پشت‌سر می‌گذارند و پیش از آغاز شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اجرای آنها به پایان خواهد رسید. برخی نمایش‌ها نیز به اجرای خود در ماه محرم ادامه خواهند داد؛ در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نمایش‌هایی که هفته آخر اجرای خود را پشت سر می‌گذارند و معرفی آثاری که به اجرای خود ادامه می‌دهند.

شانزده نمایش و هفته پایانی اجرا

نمایش چشمانی که مال توست، اثری به نویسندگی و کارگردانی بهاره رهنماست که تا سوم مهر ماه ساعت 21 و 30 دقیقه در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. کدو زری، اثری نوشته راضیه برومند و گیتی مرتضوی و کار محمد اعلمی نیز تا هفتم مهر ماه ساعت 20 و 30 دقیقه در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. پچپچه‌های پشت خط نبرد از آثار نمایشی حوزه جنگ و دفاع مقدس به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی اشکان خیل‌نژاد تا هفتم مهر ماه ساعت 20 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. نمایش شرقی غمگین، نوشته سجاد افشاریان و به کارگردانی سعید زارعی، تا پنجم مهر ماه ساعت 18 و 30 دقیقه و 20 و 30 دقیقه در سالن شماره دو پالیز اجرا می‌شود. هزار شلاق عنوان اثر نمایشی نوشته ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی است که تا چهارم مهر ماه ساعت 21 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

پارسا پیروزفر نیز نمایش ماتریوشکا را تا ششم مهر ماه ساعت 18 در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه دارد. نمایش رولور به نویسندگی و کارگردانی پوریا کاکاوند تا ششم مهر ماه ساعت 19 و 15 دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. جابر رمضانی همچنین نمایش نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم، نوشته پیام سعیدی را تا ششم مهر ماه ساعت 21 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کند.

نمایش قندخون به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج تا پنجم مهر ماه ساعت 18 و 30 دقیقه در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. فکر کنم فرشته است به نویسندگی و کارگردانی نرگس صفدریان تا پنجم مهر ماه ساعت 20 و 30 دقیقه در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شود. تئاتر باران نیز تا چهارم مهر ماه ساعت 19، میزبان نمایش حکایت، حکایت طبیب اجباری مولیر نوشته سیاوش طالبیان و کار رضا یزدانی و کاوه توکلی خواهد بود.

نظر شما