شناسهٔ خبر: 21493187 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اکران فیلم سینمایی «لینا» از افغانستان

فیلم سینمایی «لینا» به عنوان محصول مشترک سینمای ایران، افغانستان و هلند اکران خود را در افغانستان آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

فیلم «لینا» به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی نمایش خود را در سینماهای افغانستان آغاز کرده و بازیگر اصلی آن حسیبا ابراهیمی بازیگر افغانستانی است که با «چند مترمکعب عشق» در سینمای ایران به شهرت رسید. همچنین همایون ارشادی که در افغانستان با فیلم «بادبادک‌باز» به کارگردانی مارک فورستر شناخته می‌شود نیز در این فیلم ایفای نقش کرده است. امیر آقایی نیز دیگر بازیگر «لینا» است.

در مراسم افتتاحیه «لینا» که در تالار افغان فیلم شهر کابل به نمایش درآمد، انجنیر لطیف، مدیر افغان‌فیلم به خبرگزاری‌های محلی گفته است: لینا یک فیلم بسیار احساسی و عاطفی است که درد مهاجرت را بیان می‌کند و حسیبا ابراهیمی هم توانست همین احساس را به مخاطب انتقال دهد.

او خاطرنشان کرد: چیزی که زیاد به چشم می‌خورد، همانا هویت گمشده‌ بازیگر فیلم است که بالاخر موفق می‌شود و هویت خود را پیدا می‌کند و به کابل می‌آید. بازی درون‌گرای حسیبا، بیننده را وادار می‌کرد که این فیلم را تا وقتی که پدرش را پیدا می‌کند، دنبال کند. «لینا» ساخته رامین رسولی، کارگردان افغانستانی ساکن هلند است که تهیه‌کنندگی آن را سیاوش حقیقی به‌عهده داشته و سرمایه‌گذاری فیلم برعهده سیدمحمد احمدی و فردین رسولی است. نقش اصلی این فیلم را حسیبا ابراهیمی، بازیگر افغان برعهده دارد و داستانی را درباره زندگی یک دختر افغان در خانواده‌ای ایرانی روایت می‌کند که هویت گمشده‌ خود را می‌جوید./ مهر

نظر شما