شناسهٔ خبر: 21493179 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رضا رویگری از سینمای دینی می‌گوید

رضا رویگری با اشاره به موانع فیلمسازی در سینمای دینی و مذهبی بیان کرد: امروزه هالیوود با صرف هزینه و فراهم کردن امکانات زیاد برای فیلمسازان خود، فیلم‌های تاریخی بسیاری تولید و روانه بازار بین‌المللی می‌کند. مردم ما این آثار را می‌بینند و توقعشان از فیلم‌های ایرانی تاریخی و دینی بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون با آسیب شناسی سینمای دینی در کشور به بهانه برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس مسیر عشق گفت: مهم‌ترین مانع در ارتباط با ساخت این نوع فیلم‌ها، مساله مالی است، چراکه ساخت فیلم‌های دینی و مذهبی بسیار هزینه‌بر است و سینما و تلویزیون معمولا چنین بودجه‌ای را در نظر نمی‌گیرند.

او افزود: در ساخت این نوع فیلم‌ها کارگردانان خاصی تبحر دارند. از جمله داوود میرباقری که سریال ماندگار مختارنامه را ساخت و بازخورد بسیار خوبی از سوی مردم دریافت کرد.

این بازیگر خاطرنشان کرد: دست گذاشتن روی مسائل دینی به عنوان سوژه یک فیلم بسیار حساسیت‌برانگیز است و خط قرمزهایی در ارتباط با چگونگی پرداختن به آن وجود دارد.

رویگری با بیان این‌که خط قرمزها درباره پرداختن به مسائل دینی و مذهبی در سینما شباهت‌های زیادی با تلویزیون دارد، ادامه داد: در سینما چنین خط قرمزهایی وجود دارد که مانع کار سینماگران می‌شود، در حالی که یک نویسنده باید بتواند آزادانه بنویسد و قصه را با توجه به مستندات روایت کند. در این صورت، مردم استقبال خوبی در سینما نسبت به فیلم‌های دینی خواهند داشت و سرمایه‌گذاری صورت گرفته بازگشت دارد، تنها به شرط آن که با آثار شاخص و جذابی روبه‌رو باشند.

نظر شما