شناسهٔ خبر: 21493040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

روابط اقتصادی با میانمار قطع شود

رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق بازرگانی ایران گفت: قطع روابط تجاری با میانمار به صورت نمادین، دیگر کشورهای اسلامی را هم ترغیب خواهد کرد تا با این جریان بازدارنده همسو شوند و میانمار را تحت فشار سیاسی و اقتصادی قرار دهند.

صاحب‌خبر -

یلدا راهدار در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشور میانمار کم است و به تنهایی نمی‌توانیم فشار سیاسی وارد کنیم اما با قطع همین روابط تجاری به صورت نمادین می‌توان باعث شد سایر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان نیز رابطه خود را با این کشور قطع کنند و بر آنها فشار اقتصادی و سیاسی وارد کنند.

وی افزود: در حال حاضر به غیر از کشورهای مسلمان سایر کشورها نیز به این موضوع حساسیت نشان می‌دهند و فشارها پیرامون اقدامات کشور میانمار علیه مسلمانان بیشتر شده است. رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این‌که مسلمانان میانمار در بنگلادش وضعیت مناسبی ندارند ادامه داد: با توجه به این‌که خود کشور بنگلادش شرایط اقتصادی مناسبی ندارد اما با این وجود مسلمانان میانمار را جای داده است. باید به مسلمانان به نحوی کمک شود تا شرایط بهتری برای آنها فراهم آید.

نظر شما