شناسهٔ خبر: 21490494 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 انجام ثبت‌نام به صورت غيرحضوري؛

جزئيات ثبت‌نام پذيرفته‎شدگان کارشناسي دانشگاه پيام نور

جزئيات ثبت‌نام غيرحضوري پذيرفته‎شدگان کارشناسي دانشگاه پيام نور اعلام شد، پذيرفته‎شدگان تا 3 مهر 96 براي ثبت‌نام فرصت دارند.ثبت‌نام غيرحضوري پذيرفته‎شدگان کارشناسي دانشگاه پيام نور که از 28 شهريور 96 آغاز شده است تا 3 مهر 96 طبق جدول زمانبندي شده در سامانه آموزشي گلستان ادامه دارد.

ثبت‌نام تمام پذيرفته‎شدگان اين دوره به صورت غير حضوري انجام مي‎شود و پذيرفته‎شدگان لازم است با مراجعه به سايت http://reg.pnu.ac.ir از تاريخ و نحوه نام‌نويسي آگاهي يابند.

پذيرفته‎شدگان پس از ورود به سايت در مهلت اعلام شده و با مطالعه صفحه ورودي مي توانند با استفاده از شناسه کاربري و گذرواژه (در صفحه اول سايت فوق‎الذکر در زمان ثبت‌نام اعلام مي‌شود) وارد سامانه آموزشي گلستان شوند.

پذيرفته‏شدگان لازم است اسکن مدارک درخواست شده زير را در قالب jpg يا jpeg و با حجم هر عکس حداکثر 250 کيلوبايت تهيه و در هنگام ثبت‌نام غيرحضوري بارگذاري کنند.

-تصوير صفحه اول و سوم شناسنامه، تصوير کارت ملي (پشت و رو)، عکس رنگي با زمينه روشن بدون کلاه و عينک (براي مراجعه حضوري 4 عدد)، مدرک مشخص‌کننده وضعيت نظام وظيفه (ويژه آقايان) برخي از مدارک موردنياز براي ثبت‌نام غيرحضوري دوره کارشناسي پيام نور است.

-تصوير مدرک پيش دانشگاهي و يا کارداني (دارندگان ديپلم نظام قديم نيازي به ارائه اين مورد ندارند)، تصوير مدرک ديپلم متوسطه، تصوير درخواست تاييديه تحصيلي از دفاتر پيشخوان خدمات دولت (براي ديپلم متوسطه)، از ديگر مدارکي است که براي ثبت‌نام غيرحضوري دوره کارشناسي پيام نور اعلام شده است.

دانشجويان بايد پس از ثبت‌نام اوليه و بارگذاري مدارک موردنياز جهت تشکيل پرونده در زمان تعيين شده به محل قبولي مراجعه و نسبت به تشکيل پرونده اقدام کنند.

امکان تقاضاي مهمان براي وروديهاي جديد از تاريخ 3 مهر96 تا 12 مهر 96 در سامانه آموزشي گلستان و براي نيمسال اول 97-96 فراهم است. انتخاب واحد دانشجويان از تاريخ 3مهر 96 تا 16 مهر 96 خواهد بود.

معاون پژوهشي وزارت علوم خبر داد؛

عدم دسترسي دانشگاه‌ها به پايگاه‌هاي علمي خارجي به دليل بدهي

معاون پژوهشي وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها به علت مشکلات مالي به پايگاه‌هاي بين‌المللي علمي بدهي دارند و اگر بدهي پرداخت نشود دسترسي آنها به اين پايگاه‌ها قطع خواهد شد.وحيد احمدي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هنوز مشکل مالي دانشگاهها براي دسترسي به پايگاههاي علمي بين‎المللي برطرف نشده است و پيگير هستيم تا بتوانيم اين موضوع را به زودي رفع کنيم.معاون پژوهشي وزارت علوم خاطرنشان کرد: بدهي از سوي دانشگاه‌ها است و وزارت علوم نقش تسهيلگري و کمک به دانشگاهها را در زمينه دسترسي به پايگاههاي علمي بين‎المللي دارد.

احمدي اظهار داشت: دانشگاهها به صورت کنسرسيوم عمل مي‌کنند و بر اين اساس با کمک وزارت علوم هماهنگيهاي لازم براي دسترسي به پايگاههاي بين‌المللي را انجام مي‌دهند.

وي عنوان کرد: وزارت علوم از دانشگاهها حمايت مالي و قانوني براي دسترسي به پايگاههاي علمي بين‌المللي انجام مي‌دهد.معاون پژوهشي وزارت علوم تاکيد کرد: اگر بدهي دانشگاهها پرداخت نشود دسترسي آنها به اين پايگاهها قطع خواهد شد.احمدي گفت: با دفتر دولت مکاتبه کرديم که به نظر مي‌آيد دولت آمادگي کمک در اين زمينه را دارد اما هنوز به صورت قطعي موضوعي مطرح نشده است.پيش از اين نيز وحيد احمدي معاون پژوهشي وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود که درحال حاضر دانشگاه‌ها حدود 30 تا 40 ميليارد تومان به پايگاههاي بين‌المللي بدهي دارند.

نظر شما