شناسهٔ خبر: 21468221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 گزارش AFC از 3 مهره کليدي پرسپوليس

طارمي، محرمي و مسلمان، عوامل موفقيت سرخپوشان در آسيا

پرسپوليس بايد در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا در جدالي حساس برابر الهلال عربستان به ميدان برود.

سايت AFC در گزارشي سه بازيکن کليدي تيم فوتبال پرسپوليس را براي ليگ قهرمانان آسيا، معرفي کرد. در اين گزارش آمده است: «تيم بزرگ تهران که از مهاجمان زهردار و خط هافبک با استعدادي برخوردار است، توانسته به نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا برسد و همين باعث شده همه نگاه‌ها به اين تيم باشد. سه بازيکن تاثيرگذار در تيم پرسپوليس وجود دارند که نقش به‌سزايي در موفقيت‌هاي اين تيم ايفا کرده‌اند.»

مهدي طارمي

مهاجم 25 ساله پرسپوليس در سال 2017 بهترين سال فوتبال خودش را داشته است و اين کاملا منصفانه است اگر بگوييم 2017 سال طارمي بوده است. صعود بدون شکست تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران به جام جهاني 2018 روسيه و البته اولين حضور پرسپوليس در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا موفقيت‌هايي بوده است که طارمي آن را به دست آورده است.

او بعد از به ثمر رساندن شش گل در مرحله گروهي در بازي برابر الاهلي گلزني کرد. محصول آکادمي برق بوشهر تبحر خاصي در زدن گل در محوطه جريمه چه با ضربه سر و چه پا را دارد. او به طور متوسط در هر بازي 3.2 شوت به سمت دروازه‌ حريفان زده است و دقت شوت‌هاي او نيز 46 درصد بوده است و نيمي از گل‌هاي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا را او به ثمر رسانده است. با اين حال طارمي در دو بازي برابر الهلال در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا نتوانست گلزني کند و بايد ببينيم که در بازي نيمه نهايي مي‌تواند اين طلسم را بشکند يا خير.

محسن مسلمان

بر خلاف طارمي، محسن مسلمان مي‌داند که گلزني برابر تيم فوتبال الهلال چه طعم و مزه‌اي دارد. او در هفته‌ نخست در ليگ قهرمانان آسيا برابر الهلال گلزني کرد. هر چند که اين بازي‌ساز پرسپوليس تنها يک گل در ليگ قهرمانان آسيا زده است ولي بيش‌ترين پاس‌هاي مهم پرسپوليس را او تغذيه مي‌کند. مسلمان با 21 خلق شانس در کنار «هالک» و «وو لي» در اين زمينه بيش‌ترين خلق موقعيت را در ليگ قهرمانان آسيا داشته است. مسلمان را به خاطر دقت پاس‌ها و تکنيک خوبش مي‌شناسند و از وقتي که از سال 2016 از ذوب آهن اصفهان به پرسپوليس آمد پيشرفت به‌سزايي داشته است. او در کنار علي عليپور و وحيد اميري نقش تغذيه مهدي طارمي را ايفا مي‌کند.

صادق محرمي

محرمي 21 ساله با 21 تکل موفق در بين چهار تيم ليگ قهرمانان آسيا بيش‌ترين آمار را داشته است. بازيکن اصالتا شمالي تيم فوتبال پرسپوليس قبل از حضور در اين تيم عضو ملوان بود. عضو تيم زير 23‌ساله‌هاي ايران بيش‌تر در سمت راست خط دفاعي بازي مي‌کرد و اين شانس را دارد که در خط حمله هم بازي کند. محرمي با 79 دوئل مثبت بعد از هالک در رده دوم قرار دارد و 81 درصد هم دقت پاس در بازي او ديده شده است.

کمنداني:

مدالم متعلق به تمام زنان سرزمينم است

برنده مدال برنز رقابت‌هاي جوجيتسوي داخل سال آسيا گفت: خوشحالم که نخستين مدال بانوان را در تاريخ حضور جوجيتسو کسب کردم.سوده کمنداني پس از کسب مدال برنز بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا گفت: مدال برنزم را مديون حمايت‌هاي همسرم هستم. خوشحالم که نخستين مدال بانوان را در تاريخ حضور جوجيتسو کسب کردم و از حمايت‌هاي همسرم تشکر مي‌کنم.

وي افزود: اين مدال متعلق به تمامي بانوان سرزمينم بوده و خوشحالم که نماينده شايسته‌اي براي کشورم بوده و پرچم ميهن عزيزم را به اهتزاز در آوردم.امير حسين خادميان همسر سوده کمنداني که او هم جوجيتسور کار کشورمان است، در اين رقابت‌ها حضور دارد.

بهانه تراشي رئيس فدراسيون فوتبال

تاج: حضور در ورزشگاه‌ها اولويت بانوان و جامعه نيست

رييس فدراسيون فوتبال گفت: همان‌طور که قبلا نيز گفته‌ام ساختار ورزشگاه‌هاي ما مناسب پذيرش بانوان نيست. ضمن اينکه اين امر در حال حاضر اولويت بانوان و جامعه هم نيست.

مهدي تاج، در جلسه کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامي که هر هفته با حضور جمعي از فعالان و صاحب‌نظران ورزش کشور برگزار مي‌شود، شرکت کرد.تاج در ارتباط با حضور بانوان در استاديوم‌ها، گفت: همانطور که قبلا نيز گفته‌ام ساختار ورزشگاه‌هاي ما مناسب پذيرش بانوان نيست. ضمن اين که اين امر در حال حاضر اولويت بانوان و جامعه هم نيست.

زيدان:

تمديد قراردادم قطعي است

سرمربي کهکشاني‌ها ضمن ابراز خرسندي از پايان محروميت پنج جلسه‌اي ستاره پرتغالي تيمش، از قطعي شدن تمديد قرارداد خود با باشگاه رئال مادريد خبر داد.

زين الدين زيدان پيش از بازي خانگي رئال مادريد مقابل رئال بتيس اعلام کرد که تمديد قراردادش با کهکشاني‌‌ها قطعي شده است. زيدان درباره قراردادش که تا پايان اين فصل اعتبار داشت، به خبرنگاران گفت: تمديد قرارداد من قطعي شده است.زيزو سپس به بازگشت کريستيانو رونالدو به فهرست بازيکنانش در لاليگا پس از محروميت پنج جلسه‌اي او به خاطر هل دادن داور بازي رفت ال‌کلاسيکوي سوپرجام اسپانيا، اشاره داشت.وي تأکيد کرد: نمي‌خواهيم درباره محروميت کريستيانو صحبت کنيم، اما خوشحاليم که برگشته است و اميدواريم که اين آخرين باري باشد که مجبور مي‌شويم بدون او بازي کنيم. کريستيانو هم خوشحال است، چون چيزي که او را راضي مي‌کند بازي کردن و بودن در کنار هم‌تيمي‌هايش است. او براي يک بازي خانگي در ليگ به جمع ما برمي‌گردد و همه ما مي‌دانيم که بازي در سانتياگوبرنابئو کار لذت‌بخشي است.زيزو در پايان از گرت بيل که در هفته‌هاي اخير مورد انتقاد رسانه‌ها واقع شده است، دفاع کرد. او درباره بازيکني اين هفته يکي از سه گل پيروزي خارج از خانه رئال را برابر سوسيه‌داد به ثمر رساند، عنوان کرد: فکر نمي‌کنم اين حرفم نادرست باشد که بيل اگر فضاي حرکت داشته باشد، توانايي ضربه زدن به حريف را دارد، چون سرعتش بسيار بالاست. او با گلي که به سوسيه‌داد زد اين موضوع را ثابت کرد، اما گرث از نظر فني هم بازيکن بسيار خوب و سطح بالايي است. او البته بدون فضا هم مي‌تواند بازي کند و براي هم‌تيمي‌هايش موقعيت گل بسازد. به نظر من او بازيکن کاملي است.

نظر شما