شناسهٔ خبر: 21458818 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نهمین دوره پویش روشنا معرفی شد:

قیام عاشورا در نگاه «آئینه تمام‌نما»

«آئینه تمام‌نما»، اثر آیت‌الله حائری شیرازی با نگاهی به قیام اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان نهمین دوره پویش روشنا معرفی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ «آئینه تمام‌نما» عنوان اثری است از آیت‌الله حائری شیرازی که از سوی نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، به عنوان کتاب محوری در نهمین دوره پویش روشنا معرفی شده است.

کتاب نگاهی دارد به فلسفه قیام عاشورا و درس‌هایی که می‌توان از این قیام گرفت. بینش و بصیرت حسینی، درس‌های عاشورا، عوامل و پیامدهای واقعه عاشورا، زیارت امام حسین (ع)، در سوگ اباعبدالله (ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا از جمله مباحثی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.



در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: درباره کار اباعبدالله (ع) و بچه‌ها و جوان‌ها و اهل بیت (ع) آن حضرت تأمل کنید. آن حضرت می‌خواهد عاشورا آیینه تمام‌نمای دو نوع اسلام باشد. بعضی از آیینه‌ها کوچک هستند که آدم فقط صورتش را در آن‌ها می‌بیند و بعضی به اندازه قد انسان هستند و انسان تمام قامتش را در آن می‌بیند. آن حضرت می‌خواهد تمام قامت دو اسلام را معرفی کند و برای این کار دعوت کرده و تربیت می‌نماید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند. این اثر فردا، ۲۹ شهریورماه، با حضور جمعی از کارشناسان امور دینی و فعالان فرهنگی از ساعت ۱۷ در مرکز تبادل کتاب واقع در خیابان مظفر شمالی برگزار می‌شود. حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما