شناسهٔ خبر: 21008331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رویداد

صاحب‌خبر -

كشته‌شدن ۳۰ يمني در حمله عربستان
بر اثر حمله جنگنده‌هاي سعودي به هتلي در شهر صنعا، دست‌کم ۳۰ يمني کشته شدند. به گزارش تسنيم به نقل از رويترز، دست‌کم 30 شهروند يمني بر اثر حملات هوايي جنگنده‌هاي سعودي به هتلي در شهر صنعا، پايتخت اين کشور جان باختند. تلويزيون الجزيره نيز گزارش داد بر اثر حمله به منطقه ارحاب در صنعا ده‌ها نفر کشته و زخمي شده‌اند.

اولين سفر نخست‌وزير جديد پاکستان به عربستان
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه پاکستان، «شاهد خاقان عباسي» نخست‌وزير جديد پاکستان در اولين سفر خارجي خود راهي رياض پايتخت عربستان مي‌شود. او در اولين سفر خارجي خود راهي عربستان شد تا درباره موضع جديد ترامپ در قبال اين کشور با مقامات سعودي مشورت و رياض را به حمايت از پاکستان در اين مسئله دعوت كند.

افتتاح مسير تجارت دريايي ترکيه و قطر
شرکت دولتي ملاحه قطر در بيانيه‌اي از افتتاح رسمي خط تجارت دريايي بين قطر و بندر ازمير ترکيه با ارسال اولين محموله باري از اين مسير خبر داد. به گزارش ايرنا و به نقل از خبرگزاري آناتولي، کشتي‌هاي مورد استفاده در اين مسير داراي ظرفيت سردخانه‌اي به ميزان پنج هزار تن بوده و در دوره‌هاي 20 تا 25 روزه در مسير بندر ازمير تا قطر در تردد خواهند بود.

جدال نمايندگان آمريکا و کره‌شمالي در نشست سازمان ملل
نمايندگان کره‌شمالي و آمريکا در يک نشست مرتبط با سازمان ملل بر سر اهداف نظامي عليه يکديگر منازعه کردند و سفير پيونگ‌يانگ تأکيد کرد که «هرگز» بازدارندگي هسته‌اي را به مذاکره نمي‌گذارند. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، ژاپن هم که در تيررس موشک‌هاي کره‌شمالي است، با بيان اينکه جهان بايد روي اين کشور منزوي فشار وارد كند تا آنها برنامه‌هاي هسته‌اي و موشکي خودشان را محدود کنند، گفت اکنون زمان ازسرگيري مذاکرات چندجانبه نيست.  

ديدار عباس با اردوغان
جبريل رجوب، دبير کميته اجرائي جنبش فتح در گفت‌وگوي راديويي خاطرنشان کرد که محمود عباس ۲۷ آگوست وارد ترکيه مي‌شود و روز سه‌شنبه با رجب طيب اردوغان ديدار و گفت‌وگو مي‌کند. او ابراز اميدواري کرد اين نشست نتايج مثبت و سازنده‌اي در زمينه پايان‌دادن به شکاف داخلي فلسطين داشته باشد.

ديدار وليعهد عربستان با جرد کوشنر
محمد بن سلمان وليعهد عربستان روز سه‌شنبه با جرد کوشنر مشاور و داماد رئيس‌جمهوري آمريکا و هيئت همراه درخصوص مسائل منطقه بحث و گفت‌وگو کردند. بر اساس اين گزارش، دو طرف، درخصوص راهکارهاي رسيدن به «توافقي پايدار و واقعي» ميان فلسطيني‌ها و صهيونيست‌ها و نيز «تضمين ثبات در منطقه خاورميانه و فراسوي آن» رايزني کردند. 

مادورو به ديدار پوتين مي‌رود
رئيس‌جمهوري ونزوئلا به‌زودي به ديدار رئيس‌جمهوري روسيه مي‌رود. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، نيکولاس مادورو، رئيس‌جمهوري ونزوئلا در يک نشست خبري که روز سه‌شنبه صورت گرفت، گفت اين ديدار با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه درباره مسائل مربوط به انرژي، دفاعي و غذايي است.

۴۷ کشته و زخمي در حمله انتحاري طالبان
بر اساس اعلام مقام‌هاي افغانستان، در حمله يک بمب‌گذار انتحاري سوار بر خودرو به نيروهاي ارتش اين کشور در شهر لشکرگاه، دست‌کم پنج نفر کشته و ۴۲ نفر نيز زخمي شدند. به گزارش ايسنا، عمر زواک، سخنگوي والي استان هلمند که شهر لشکرگاه مرکز آن است، به بي‌بي‌سي گفت نيروهاي ارتش در نزديکي فرماندهي پليس در شهر لشکرگاه توقف کرده بودند که عامل انتحاري، خودروي بمب‌گذاري‌شده خود را به يکي از خودروهاي زرهي ارتش افغانستان کوبيد.

احتمال تحريم اردوغاناز سوي آلمان
«رودريش کيس وتر»، از نمايندگان سياست خارجي حزب دموکرات‌مسيحي آلمان در واکنش به حمله‌هاي شديد کلامي اخير رئيس‌جمهور ترکيه عليه آلمان خواستار تحريم‌هاي مستقيم عليه او و خانواده‌اش شد. او در اين راستا خواستار بلوکه‌کردن دارايي‌هاي خارجي خانواده اردوغان شد.

نظر شما