شناسهٔ خبر: 21002585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

تمام جلسات شورا علنی برگزار خواهد شد/ وزارت کشور برای تایید شهردار اقدام کند

رئیس شواری اسلامی شهر تهران گفت: تمام جلسات شورا در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه علنی برگزار خواهد شد مگر آنکه موضوع خاصی مطرح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در آغاز نخستین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ،فراهانی در تذکری آئین نامه ای  اظهار داشت : هنگامی که انتخابات هیأت رئیسه برگزار شده است و جلسه نیز به صورت رسمی آغاز شده، مجری جلسه نمی تواند نسبت به اداره جلسه رسمی شورا اظهارنظر کند و پس از رأی گیری مجری برنامه تحلیف دیگر نباید در صحن شورا حضور داشته باشد.

فراهانی ادامه داد: 30 جلسه توسط آقای الویری رئیس سنی شورای اسلامی شهر تهران اداره شده است و جا دارد از وی و دیگر اعضاء هیأت رئیسه سنی شورا تقدیر شود. 

در ادامه این جلسه هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: از همان ابتدا که نتایج انتخابات اعلام شد جلسات شورا با حضور 21 نفر برگزار شد و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا هیأت رئیسه موقت و سنی تشکیل شد و با درایت و واقع بینانه هر هفته دو جلسه را برگزار کردند. 

وی گفت: آقایان عزیزی و مسجد جامعی نیز برای ریاست شورا کاندید شده بودند که برای انسجام شورا از نامزدی این سمت کناره گیری کردند و جایی که بنده نشسته ام جای یکی از این بزرگان بوده است که ان شاء الله از خدمات هر دو بزرگوار در طول 4 سال استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم وزارت کشور هر چه سریع تر نسبت به تأیید شهردار تهران اقدام و حکم آن را ارسال کند تا نیاز به انتخاب سرپرست نباشد.

وی بیان داشت: همه جلسات شورای اسلامی شهر تهران به صورت علنی برگزار خواهد شد مگر آنکه موضوع مهمی مطرح شود و درخواست جلسه غیرعلنی کنند. 

هاشمی رفسنجانی افزود: مدیریت شهری ما 21 نفره نیست بلکه 30 نفر نمایندگان مجلس نیز به ما کمک خواهند کرد.

هاشمی بیان داشت: شورای شهر تهران به شورای تهران، ری و تجریش تغییرنام خواهد داد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما