شناسهٔ خبر: 20950849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دریچه

صاحب‌خبر -

رئیس پیشگیری و مدیریت بحران تهران:
۵۰۰ مدرسه تهران در برابر مخاطرات آماده می‌شوند

ایسنا: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که در سال جاری و در فاز دوم طرح «مدرسه آماده» بیش از ۵۰۰ مدرسه در پایتخت تحت پوشش قرار خواهند گرفت و سند مخاطرات‌شان تدوین می‌شود. دکتر احمد صادقی، درباره اجرای طرح مدرسه آماده در سال تحصیلی پیش‌رو اظهار کرد: در فاز نخست طرح مدرسه آماده که سال گذشته به پایان رسید، بیش از هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفتند و در سال جاری نیز بناست هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی اقدامات مشابهی در بیش از ۵۰۰ مدرسه پایتخت انجام شود.
 وی با بیان اینکه طرح مدرسه آماده شامل سه مرحله کلی است، گفت: آموزش مدیران و پرسنل، تجهیز مدارس، کاهش مخاطرات غیرسازه‌ای و آموزش به دانش‌آموزان و والدین‌شان سه اقدام کلی در طرح مدرسه آماده است.
 همچنین در پایان این طرح سند مخاطرات مدارس نیز تهیه می‌شود تا براساس آن از وضعیت مدارس با‌خبر شویم. صادقی با بیان اینکه پس از پایان اقدامات آموزشی، در بیش از ۵۰۰ مدرسه سند مخاطرات این مدارس نیز تهیه می‌شود، گفت: امسال برای نخستین‌بار مدارس غیرانتفاعی نیز در این طرح حضور داشته و از هر منطقه حدود ۲۵ مدرسه انتخاب شده که طبق برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای مهر کارشناسان سازمان مدیریت بحران به این مدارس اعزام شده و اقدامات آموزشی برای مدیران، والدین و پرسنل آغاز خواهد شد. 
صادقی با بیان اینکه برابر بررسی‌ها و تدابیر اتخاذ‌شده این طرح از ابتدای مهر در مدارس منتخب اجرائی خواهد شد، اضافه کرد: با تحت پوشش قرارگرفتن این ۵۰۰ مدرسه می‌توان گفت که در مجموع و با احتساب هزار مدرسه قبلی تاکنون ۵۰۰ مدرسه در تهران تحت پوشش طرح مدرسه آماده قرار گرفته‌اند. 

رئیس پلیس راه کشور خبر  داد
فعال‌شدن ۵۲ دوربین ثبت خودکار تخلفات رانندگی از امروز

شرق: رئیس پلیس راه کشور گفت: از صبح امروز تعداد ۵۲ دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی فعال می‌شود. 
سرعت باید طبق تابلوهای راهنمایی و رانندگی باشد و هنگامی که از دوربین شماره یک عبور کردید، تا رسیدن به دوربین شماره دو اگر سریع‌تر از زمان محاسبه‌شده باشد، ۲۰ ثانیه بعد پیامکی ارسال می‌شود که سرعت شما زیاد بوده و ۲۰ ثانیه بعد مبلغ جریمه، شناسه قبض و پرداخت، این پیامک به صاحب پلاک ارسال خواهد شد. 
سردار محمدحسين حميدي افزود: علاوه بر فعال‌سازی ۵۲ دوربین، در آینده نیز صد دوربین دیگر نصب خواهد شد. 
رئیس پلیس راه کشور درباره تخلفاتی که با این دوربین‌ها ثبت می‌شوند، گفت: سرعت، کمربند، موبایل، خوردن، آشامیدن و حتی سبقت ثبت می‌شوند. وی همچنین گفت: از اول شهریور تمام خودروهای سبک و سنگین که معاینه فنی معتبر نداشته باشند، هر ۲۴ ساعت مبلغ ۵۰ ‌هزار تومان جریمه خواهند شد. این جریمه را سیستم به صورت خودکار برای خودرو ثبت می‌کند. 

هفته‌نامه «صدا» به علت توهین به مقامات مجرم شناخته شد
مهر: دبیر هیئت‌منصفه دادگاه مطبوعات از مجرم شناخته‌شدن هفته‌نامه «صدا» با عنوان اتهامی توهین به مقامات خبر داد. علی‌اکبر کسائیان درخصوص جزئیات جلسه امروز دادگاه مطبوعات گفت: پرونده سایت آپارات به اتهام عرضه و پخش آثار دیگران بدون اجازه مورد رسیدگی قرار گرفت که با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.
 وی افزود: پرونده بعدی مربوط به مدیرمسئول وقت روزنامه ایران (کاوه اشتهاردی) به اتهام افترا و نشر اکاذیب بود که در هر دو مورد به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد. 
دبیر هیئت‌منصفه دادگاه مطبوعات به رسیدگی به اتهامات هفته‌نامه صدا اشاره و تصریح کرد: پرونده هفته‌نامه صدا به اتهام نشر مطالب خلاف‌واقع و ترویج مطالبی که به نظام اسلامی لطمه وارد می‌کند، مورد رسیدگی قرار گفت. این پرونده دو متهم داشت که در هر دو مورد با اکثریت آرا، مدیرمسئول و نویسنده مطلب مجرم شناخته نشدند. وی درخصوص اتهام دیگر این هفته‌نامه گفت: اتهام سوم این هفته‌نامه توهین به مقامات بالای کشور بود که با اکثریت آرا مجرم شناخته شدند. 
ضمنا هیئت‌منصفه دادگاه مطبوعات با اکثریت آرا متهمان را مستحق تخفیف ندانست. کسائیان اظهار كرد: هر سه پرونده در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت.

نظر شما