شناسهٔ خبر: 20913373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اعتراف اماراتی‌ها به ارتکاب جنایات جنگی در یمن

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد مطبوعات غربی به درز اسناد سری یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

آخرین سندها را سایت اینترسبت منتشر کرده است. این سندها حکایت از اعتراف العتیبه، به ارتکاب جنایات جنگی از سوی امارات در یمن و نگرانی وی از این امر دارد.

این سندها بیانگر نگرانی العتیبه از جنایات کشورش در یمن و میزان فشاری است که وی به‌خاطر این امر با آن مواجه است.

سندها در قالب چند نامه است که العتیبه در زمستان 2015 به گروهی از مسئولان بلندپایه اماراتی ارسال کرده است. وی در این نامه‌ها نوشته است: جنگ در یمن به کابوسی برای روابط‌عمومی سفارت وی تبدیل شده است.

براساس این اسناد، العتیبه در ماه سپتامبر 2015 یادداشت‌هایی به گروه زیادی از شخصیت‌های تصمیم‌گیرنده در امارات فرستاده است. العتیبه در یکی از این یادداشت‌ها به طور صریح اذعان کرده است: افزایش حمله به مراکز غیرنظامی در یمن همراه با ضعف حمایت و پشتیبانی انسانی، مسئولیتی در قبال واشنگتن ایجاد کرده است. وی افزوده است که جنایات کشورش در یمن سفارت امارات در واشنگتن را در تنگنای سیاسی قرار داده است.

العتیبه گفت: در مذکرات طولانی با مسئولان سازمان بهداشت جهانی روشن شد که تلفات انسانی و خسارت‌های جانبی در یمن سفارت امارات را در تنگنای سیاسی قرار می‌دهد.

اینترسبت نوشت: عربستان و امارات کمپین دیپلماتیک و تبلیغاتی برای بهبود وجهه عملکرد نظامی خود در یمن را از جمله با ترتیب دادن نشست با رسانه‌ها، دانشگاهیان و سازمان‌های غیردولتی به راه انداخته‌اند./ المسیره

نظر شما