شناسهٔ خبر: 20893300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دریچه

صاحب‌خبر -

ستاری ابقا شد
شرق: سورنا ستاری به‌عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ابقا شد. به گزارش «شرق» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس‌جمهور به استناد اصل صدوبیست‌وچهارم قانون اساسی، در حکمی دکتر سورنا ستاری را به‌عنوان «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» منصوب کرد. در بخشی از متن حکم روحانی آمده است: به استناد اصل یکصدوبیست‌وچهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به‌عنوان «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم». 

حضور 2هزارو 600 کودک در مراکز بهزیستی به‌ دلیل «زندانی»بودن والدین
ایسنا: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یکی از شروط صدور مجوز احداث مهدکودک در زندان‌ها را وجود بیش از 10 کودک در آن زندان اعلام کرد. محمد نفریه پیرو اعلام خبری از سوی نایب‌رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مبنی بر «رفع موانع راه‌اندازی مهدهای کودک در زندان‌ها» گفت: سازمان بهزیستی کشور این آمادگی را دارد که به هر زندان که بیش از 10 کودک در آن حضور داشته باشد، مجوز تأسیس مهدکودک ارائه کند؛ این در حالی است که بهزیستی نسبت به تربیت مربی برای این مراکز نیز از آنها حمایت خواهد کرد. 
وی با بیان آنکه در هشت سال گذشته با سازمان زندان‌ها تفاهم‌نامه‌ای داشتیم مبنی بر آنکه کودکان بالای دو سال به بهزیستی واگذار شوند، زیرا محیط زندان برای کودکان مناسب نیست، گفت: این در حالی است که کودکان زیر دو سال به علت ارتباط عاطفی با مادر نیاز است در زندان حضور داشته باشند و درحال‌حاضر که نایب‌رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رفع موانع راه‌اندازی مهدهای کودک در زندان‌ها خبر داده است، بهزیستی نیز مجوز تأسیس این مهدها را برای زندان‌هایی که بیش از 10 کودک در آنها حضور داشته باشند، صادر خواهد کرد.  مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: درحال‌حاضر از حدود 10‌ هزار کودک حاضر در مراکز بهزیستی (شبه‌خانواده و شیرخوارگاه‌ها) دوهزارو 600 کودک به دلیل زندانی‌بودن والدین خود در این مراکز حاضر هستند. این در حالی است که آمار و ارقامی از تعداد کودکان حاضر در زندان‌ها به علت زندانی‌بودن والدینشان در دسترس سازمان بهزیستی نیست. 

همکاری شهرداری تهران با سپاه ادامه می‌یابد
ایلنا: عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: همکاری شهرداری آینده تهران با سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در بخش‌هایی که لازم باشد و بخش خصوصی هم توان نداشته باشد، ادامه خواهد داشت. سیدمحمود میرلوحی، عضو منتخب شورای شهر تهران همچنین گفت: همان‌طور که معاونت‌های قرارگاه اذعان می‌کنند، جایی که بخش خصوصی می‌تواند مسئولیتی را بر عهده بگیرد، ما نباید ورود کنیم، در آینده نیز شورای پنجم قصد دارد نگاه خود را به بخش خصوصی تغییر دهد، البته در جایی که بخش خصوصی توان و کارایی لازم را ندارد، باید از گزینه‌های دیگر استفاده کرد. او ادامه داد: برخی فرماندهان قرارگاه نیز خود عنوان کردند که پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کرد‌ه‌اند، درحالی‌که نباید به‌عنوان واسطه به قرارگاه نگاه شود. همکاری با سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در بخش‌هایی که لازم باشد و بخش خصوصی هم توان نداشته باشد، ادامه خواهد داشت.  وی درباره بدهی‌های شهرداری تهران نیز گفت: ارائه یک گزارش مالی از سوی شورای‌پنجمی‌ها آن هم در شرایطی که بدهی‌های شهرداری مشخص نیست، ضرورت دارد. مدیران شهرداری اعلام کردند بدون محاسبه سود و جرائم، شهرداری بالای ۲۰‌ هزار ‌میلیارد تومان بدهی دارد. 

تغییر نام بزرگراه نیایش به هاشمی‌رفسنجانی
مراسم تغییر نام بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز جمعه برگزار می‌شود.  محسن هاشمی در آستانه برگزاری مراسم نام‌گذاری بزرگراه نیایش به نام مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: از طرف خودم و خانواده از این اقدام مدیریت شهری تهران و به‌ویژه شخص دکتر قالیباف تشکر می‌کنم که تصمیم گرفتند در دوره مدیریت شهری‌ خود این نام‌گذاری را انجام دهند. عضو منتخب شورای پنجم شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر از ابتدا نسبت به نام‌گذاری بزرگراهی از شهر تهران به نام مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نظر مثبت داشتند، تصریح کرد: در این زمینه بحث‌های کارشناسی در شورای چهارم انجام و جلسات متعددی نیز برگزار شد و در نهایت در کمیسیون نام‌گذاری این فوریت رأی آورد و سپس به شهرداری تهران نیز ابلاغ شد.  

نظر شما