شناسهٔ خبر: 20536614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

حادثه‌ها

صاحب‌خبر -

کشف جسد کودک پیرانشهری در تنور
ایرنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: امدادگران پیرانشهری جسد یک کودک را در تنور همسایه آنان کشف کردند. باقر بهرامی افزود: این کودک سه‌ساله از صبح دوشنبه در روستای آبخورده این شهرستان گم شده بود. وی اضافه کرد: پس از چند ساعت عملیات جست‌وجو به وسيله مردم و نیروهای امدادی، امدادگران اورژانس جسد سوخته این کودک را از داخل تنور همسایه بیرون کشیدند و به بیمارستان امام خمینی (ره) پیرانشهر انتقال دادند. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از علت فوت و پیداشدن این کودک سه‌ساله در داخل تنور اظهار بی‌اطلاعی کرد. به گفته عوامل انتظامی، هیچ شائبه‌ای درباره کشته‌شدن این کودک وجود ندارد. 

دستگیری سارقان مسلح آرایشگاه‌های زنانه در گلستان
میزان: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از دستگیری سارقان مسلح آرایشگاه‌های زنانه این استان خبر داد و گفت: این پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرا در حال رسیدگی است. وي گفت: این پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرا به ریاست قاضی رزاقی‌نژاد در حال رسیدگی است. وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: متهم خانم با گشت‌زنی در سطح شهر آرایشگاه‌های مورد نظر را شناسایی کرده و با کمک همسرش با تهدید اسلحه و محبوس‌کردن صاحبان آرایشگاه و مشتریان به سرقت طلا‌ها و اموال آنها اقدام می‌کرد. دادستان گرگان افزود: این افراد حاضران در آرایشگاه‌ها را به قصد مطالبه طلا‌ها و اموال آنها با ایراد ضرب‌وجرح عمدی محبوس می‌کردند. این مقام قضائی اضافه کرد: متهمان به سه فقره سرقت مسلحانه از آرایشگاه‌های زنانه و مشتریان آنها در شهر‌های گرگان، علی‌آبادکتول و بندرترکمن اعتراف کردند که با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. گفتنی است از سارقان مواد مخدر از نوع حشیش، شیشه و آلات استعمال مواد مخدر کشف شده است. 

خانواده گیلان‌غربی قاتل فرزندشان را بخشیدند
ایرنا: سرپرست فرمانداری گیلان‌غرب گفت: خانواده گیلان‌غربی که در یک نزاع خانوادگی فرزند 33ساله خود را از دست داده بودند، پس از دو سال با بخشیدن قاتل، از خون فرزند خود گذشتند. فرهاد همتی افزود: اولیای دم که از ایل بزرگ کلهر در شهرستان گیلان‌غرب هستند، با عمل به یک سنت دیرینه، با اجرای خون‌صلح یا خون‌بس، به خصومت دوساله میان دو طایفه بزرگ در این شهرستان که به دلیل قتل عمد ایجاد شده بود، پایان دادند. 
وی اظهار کرد: در این مراسم که سران ایل کلهر، بزرگان و معتمدان طایفه‌های گیلان‌غربی حضور داشتند، خانواده مقتول از طایفه عبدالمحمدی که در دی‌ سال 94 فرزند 33ساله آنها در یک نزاع خانوادگی به دست یکی از اهالی طایفه پیرگه به قتل رسیده بود، با گذشت از خون فرزند خود، قاتل را بخشیدند. وی اضافه کرد: در این مراسم بزرگان دو طایفه عبدالمحمدی و پیرگه با پادرمیانی بزرگان ایل کلهر و طوایف شهرستان، بار دیگر در کنار هم قرار گرفتند تا به خصومت پایان دهند. وی گفت: خانواده مقتول با رضایت‌دادن و بدون دریافت دیه، از حق قصاص شرعی و قانونی خود گذشتند. 

ادامه جست‌وجو‌ها برای یافتن مفقودان رودخانه دز
میزان: معاون امداد هلال‌احمر خوزستان گفت: جست‌وجوها برای یافتن سه مفقودی حادثه چال‌دره همچنان ادامه دارد. صادق سلامت درباره آخرین وضعیت مفقود‌شدگان حادثه چال‌دره گفت: از صبح دیروز در ششمین روز مفقودشدن سه مرد در حادثه برای طبیعت‌‌گردان در چال‌دره، تیم‌های امدادی کار جست‌وجو در محل را انجام می‌دهند. علاوه بر نیروهای هلال‌احمر و تیم جست‌وجوي استان، غواص‌های آتش‌نشانی و مردم محلی همچنان مشغول جست‌وجو هستند. وی ادامه داد: هنوز هیچ ردی از مفقود‌شدگان به دست نیامده اما کار جست‌وجو ادامه دارد. به گفته معاون امداد هلال‌احمر استان خوزستان، کار جست‌وجو از طریق نیروهای محلی، پهپاد، تیم جست‌وجوي استان خوزستان و نیروهای آتش‌نشانی دزفول همچنان ادامه دارد تا شاید ردی از سه مفقود این حادثه کشف شود. اعضای تور طبیعت‌گردان مهربان اهواز برای رفتینگ وارد منطقه چال‌دره دزفول شدند اما به علت پاره‌شدن تیوب‌ها 19 نفر داخل آب گرفتار شدند. در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر مفقود شدند؛ در این حادثه 14 نفر همان لحظات اولیه از مرگ نجات یافتند. 

نظر شما