شناسهٔ خبر: 20535663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

صدور کیفرخواست برای 5 استاندار به اتهام جرم انتخاباتی

دادستان تهران با اشاره به موضوع پرونده تخلفات انتخاباتی گفت: تاکنون هفت استاندار تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و برای پنج استاندار، کیفرخواست صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی در سومین نشست شورای معاونین دادستانی تهران اظهار کرد: قبلا ایراد می‌گرفتند که تعلل قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به گونه‌ای است که این پرونده‌ها تا زمان انتخابات بعدی به نتیجه نمی‌رسند؛ صرف‌نظر از وارد بودن یا نبودن این انتقاد، حال که دادسرای تهران درصدد رسیدگی سریع به این دسته از پرونده‌ها است، مدعی‌اند که این تسریع و اطلاع‌رسانی با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرد.

دادستان تهران به وضعیت پرونده توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور در روز قدس پرداخت و گفت: تا کنون از هشت متهم معرفی شده تحقیق به عمل آمده؛ از سه متهم آخرین دفاع اخذ شده و درخصوص پنج نفر دیگر تحقیقات تکمیل نشده است.

دادستان تهران مفتوح شدن پرونده‌های ملی با شمار قابل توجه شاکی خصوصی را از جمله پدیده‌هایی دانست که دستگاه قضایی طی سال‌های اخیر با آن مواجه شده و در بیان مشکلات بازپرسان در تحقیق نسبت به این پرونده‌ها اظهار کرد: پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج شاکیان زیادی دارد و در پرونده ورمی کمپوست بالغ بر 18 هزار نفر درگیر می‌باشند که حدود 12 هزار نفر اعلام شکایت کرده‌اند. همچنین اخیرا در استان گلستان و سیستان در قالب فروش خودرو از 8000 نفر کلاهبرداری شده است.

جعفری دولت‌آبادی با تصریح به این که ریشه این پرونده‌ها خارج از دستگاه قضایی شکل می‌گیرد و عملیات مجرمانه بی‌ارتباط به این قوه است، افزود:، اما مشکلات این پرونده‌ها در دامن دستگاه قضایی سرریز می‌شود و موانع موجود در امر تحقیق و محاکمه که ناشی از شمار زیاد شکات خصوصی و نحوه و تعدد اقدامات مجرمانه و مانند آن است، متوجه مراجع قضایی می‌گردد.

جعفری دولت‌آبادی از محکومیت یک نفر از متهمان پرونده ورمی کمپوست و تبرئه بقیه خبر داد و اظهار کرد: دادستانی به حکم صادره در قسمت برائت اعتراض کرده است.

دادستان تهران از معاونان دادسرا خواست در مقابله با جرایم مهم و آسیب‌های اجتماعی، جدیت به‌خرج دهند و در توضیح افزود: این‌که عده‌ای مشروبات لاک و مهر شده را از مرز‌های غربی به قلب کشور یعنی تهران منتقل می‌کنند جای سوال دارد؛ این محموله‌ها چگونه از بزرگراه‌ها و گذرگاه‌های پلیس رد و برای توزیع وارد شهر تهران می‌شود؟

نظر شما