شناسهٔ خبر: 20503995 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سرنوشت ما به نتایج سوریه و عراق گره خورد

تیغ حذف، بیخ گلوی تیم امید

سرانجام بی‌خیالی و بی‌برنامگی کار دستمان داد و کار صعود تیم امید به مرحله نهایی مسابقات گزینشی المپیک (در قاره آسیا) به اگر و اما و التماس کشید. شاید هم دیدارهای دیشب (بخصوص بازی سوریه و قطر) به گونه‌ای رقم خورده باشد که تیم امید همین الان حذف شده باشد.

صاحب‌خبر -

تیم امید دیروز در دومین و آخرین بازی خود در مرحله اول مقدماتی المپیک در قاره آسیا در برابر تیم عمان قرار گرفت و متاسفانه با دو گل مقابل این تیم شکست خورد. تیم ما که بعد از برد 2 بر یک مقابل قرقیزستان، 4 روز استراحت کرده بود، دیروز در برابر تیم عمان قرار گرفت که دو روز بعد از برد 5 بر یک مقابل قرقیزستان در برابر امیدهای ایران ایستاده بود. این بازی با برتری 2 بر صفر تیم عمان تمام شد. تیم عمان از دیرباز، ید طولایی در استفاده از بازیکنان صغر سن در رده‌‌های پایه دارد و اصلا بعید نیست که در این بازی‌ها هم از بازیکنان بالای 23 سال استفاده کرده باشد؛ اما در هر حال این تیم حالا صعود کرده و ما با یک دنیا سوال بی‌پاسخ در مکان دوم جدول گروه اول ایستادیم.

اگرچه خیلی از گروه‌ها تا عصر دیروز تکلیف‌شان روشن شد، اما دو بازی سرنوشت‌ساز در آخرین ساعت دیشب و بامداد امروز برگزار شد: قطر در برابر سوریه و عراق در برابر عربستان. این دو بازی که ساعت یک بامداد امروز تمام شده، مشخص کرد که چه تیم‌هایی به مسابقات مرحله نهایی امیدهای قاره آسیا (مرحله نهایی گزینشی المپیک 2020) صعود کرده‌اند. نحوه محاسبه امتیاز گروه‌ها به این شکل بود:‌ طبق قوانین فیفا، به این دلیل که گروه ایران 3 تیمی بود (سریلانکا از حضور در بازی‌ها انصراف داد)، 3 امتیاز تیم‌های دوم گروه‌های دیگر که از بازی با تیم آخر جدول آن گروه به دست آمده بود، حذف ‌شد تا در شرایطی برابر، امتیازهای ایران محاسبه شود. با این شرایط وضعیت گروه‌ها به صورت ذیل بود:

گروه :A

عمان با 6 امتیاز صعود کرد و ایران با 3 امتیاز دوم شد (صعود یا حذف ایران به دو بازی آخر دیشب بستگی داشت.)

گروه:B

عربستان صعود کرد و صعود عراق به بازی آخر دیشب بستگی داشت.

گروه:C

قطر صعود کرد و صعود سوریه به بازی این تیم با قطر وابسته بود.

گروه :D

ازبکستان صعود کرد.

گروه E:

فلسطین و اردن صعود کردند.

گروه F:

استرالیا صعود کرد و تکلیف میانمار مشخص نبود.

گروه G:

کره شمالی صعود کرد.

گروه H:

مالزی و تایلند صعود کردند.

گروه J:

کره و ویتنام جواز صعود گرفتند.

به این ترتیب در پایان بازی‌های دیشب، چهره 16 تیم صعود کننده به مرحله نهایی امیدهای آسیا در کشور چین مشخص شد که امیدواریم دو بازی قطر ـ سوریه و عراق ـ عربستان به‌گونه‌ای رقم خورده باشد که ما بختی برای صعود داشته باشیم.

نظر شما