شناسهٔ خبر: 20382291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شمس در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

اساس کار طرح سجاد استفاده از دانشجو متناسب با رشته تحصیلی‌اش است

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای با اشاره به طرح کارورزی سجاد گفت: اساس کار این است که دانشجویان در رشته تحصیلی خودشان در دوره‌های کارورزی داخل دانشگاه شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

ناصر شمس، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص طرح سجاد که در این دانشگاه در حال اجرا است، گفت: طرح سجاد برای گذراندن دوره کارورزی دانشجویان طراحی شده است. این طرح به تمام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بخش نامه شده و استقبال خوبی از سوی دانشجویان صورت گرفته است.


شمس با اشاره به اجرای این طرح برای کاهش هزینه‌های دانشجویان و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت:  هدف ما از اجرای این طرح کمک به دانشجویان و استفاده از توانمندی آن‌ها است. دانشجویان در این طرح مورد آزمایش قرار می‌گیرند و می‌توانند در رشته خودشان حرفه‌ای را بیاموزند.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: برای گذراندن دوره‌های کارورزی دانشجویان در حال ایجاد قرارداد با بخش صنعت هستیم تا دانشجویان بتوانند به این مراکز مراجعه کنند.


وی یادآور شد: اساس کار این است که دانشجویان در رشته تحصیلی خودشان در دوره‌های کارورزی داخل دانشگاه شرکت کنند و به این موضوع در بخشنامه تاکید شده است؛ البته شرکت در این دوره‌ها اجباری نیست و دانشجویان می‌توانند با انتخاب خودشان در این دوره‌ها شرکت کنند.

 

خاطرنشان می شود، برخی دانشجویان فنی وحرفه‌ای نسبت به نحوه برگزاری طرح سجاد در دانشگاهها اعتراض داشته و معتقد بودند که دانشگاه به جای مهارت آموزی ، از دانشجویان برای نیاز خود بیگاری می‌کشد.

نظر شما