شناسهٔ خبر: 20105975 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

دفتر نمایندگی فائو در ایران از تمامی کودکان و نوجوانان دعوت کرده با آثاری نظیر نقاشی، گرافیک و ویدئو در مسابقه بین‌المللی طراحی پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا در سال ۲۰۱۷ با شعار «تغییر آینده مهاجرت: سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» شرکت کنند. فرصت ارسال آثار تا تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۹ آبان ۱۳۹۶) به آدرس اینترنتی
www.fao.org/WFD2017-Contestاست. در هر کدام از بخش‌ها سه برنده انتخاب شده و اسامی آنها در وب‌سایت «روز جهانی غذا» و نیز شبکه‌های اجتماعی فائو منتشر خواهد شد. پوسترها و ویدئوهای منتخب در نمایشگاهی در رم به نمایش گذاشته خواهند شد. 
ايسنا: شرکت «توکنایز» (Tokenize) با تلفیق فناوری‌های NFC و بلوتوث، حلقه‌ای طراحی کرده است که می‌تواند به‌عنوان کارت پرسنلی، کارت اعتباری، کلید ورودی، سوئیچ خودرو و حتی کلمه عبور لپ‌تاپ مورد استفاده قرار بگیرد. این حلقه با بزرگ‌ترین شرکت‌های اعتباری و مالی نظیر ویزاکارت و مسترکارت، مایکروسافت برای ویندوز و بیش از 50 شرکت فعال در عرصه ترانزیت در جهان کار می‌کند. برای حفظ امنیت، کاربر باید اثر انگشت خود را روی این حلقه قرار دهد تا شناسایی انجام شود و سپس آن را در انگشت خود قرار دهد. این حلقه تا زمانی که در انگشتان کاربر قرار نگیرد کار نمی‌کند و به‌این‌ترتیب هیچ خطری برای کاربر در صورت دزدیده‌شدن حلقه وجود ندارد. این حلقه تا عمق 50 متری ضدآب است و با یک‌بار شارژ می‌تواند 14 روز کار کند. در صورتی که از تمام قابلیت‌های این حلقه استفاده شود، به‌راحتی جایگزین کیف پول و دسته‌کلیدهای کاربران می‌شود. درحال‌حاضر سفارش‌گیری این محصول آغاز شده و تحویل آن از دسامبر 2017 آغاز می‌شود. قیمت حلقه‌های نقره‌ای این محصول 249 دلار است و رنگ‌های مشکی و رزگلد آن 50 دلار گران‌تر هستند. برای استفاده از این حلقه در خودرو و در منزل باید 200 دلار هزینه اضافه پرداخت کرد.

نظر شما