شناسهٔ خبر: 20037853 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 زمان برگزاري آزمون ارتقا و گواهينامه دستياري

آزمون ارتقا و گواهينامه دستياري پزشکي در روز پنجشنبه 15 تيرماه برگزار مي‎شود و غيبت در بخشها از سوي برخي دستياران باعث محروميت در آزمون است.

به گزارش خبرنگار مهر، سي و ششمين دوره آزمونهاي ارتقاء دستياري و گواهينامه تخصصي ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 15 تيرماه 96 به طور همزمان در دانشگاههاي علوم پزشکي که به تربيت دستيار اشتغال دارند و داراي مجوز برگزاري آزمون ارتقاء - گواهينامه از دبيرخانه شوراي آموزش پزشکي و تخصصي هستند، برگزار خواهد شد.

آزمون ارتقاء شامل دو بخش ارزيابي درون بخشي با 150 نمره از سوي گروههاي آموزشي که دستيار در آن مشغول به تحصيل است و آزمون کتبي با 150 نمره که شامل دو بخش آزمونهاي کتبي دوره‏اي که در طول دوره برگزار مي‎شود (با 60 نمره از 150 نمره) و آزمون کتبي ساليانه تحت نظارت دبيرخانه شوراي آموزش پزشکي و تخصصي، توسط دانشگاههاي مجري برنامه‏هاي دستياري (با 90 نمره از 150 نمره) است.

مجموع نمرات ارتقاء هر سال برابر 300 است.

کسب حداقل نمرات موردنياز بندهاي حداقل نمره ارزيابي درون‌بخشي، حداقل نمره آزمون کتبي دوره‏اي، حداقل نمره آزمون کتبي ساليانه، حداقل نمره آزمون کتبي کل، حداقل نمره کل براي ارتقاء هر دستيار به سال بالاتر الزامي است. اين حداقلها در اطلاعيه ثبت‏نام داوطلبان درج شده است.

حداقل نمرات جهت قبولي در آزمون گواهينامه تخصصي در دوره‎هاي مختلف رشته‎هاي تخصصي باليني پزشکي شامل حداقل نمره ارزيابي درون‎بخشي 105 و حداقل نمره کتبي 96 است.

دستياراني که در طول دوران دستياري سه بار در آزمون ارتقاء مردود شوند از سيستم آموزش تخصصي باليني پزشکي اخراج خواهند شد.

دستياراني که در آزمون ارتقاء سال اول (ارتقاء 1 به 2) دوبار مردود شوند مجاز به ادامه دوره نبوده و از سيستم آموزش تخصصي باليني پزشکي اخراج خواهند شد.

آزمون کتبي ساليانه ارتقاء گواهينامه تخصصي در کليه رشته‎هاي تخصصي داراي يک دفترچه واحد با 150 سوال است.

نمره آزمون کتبي ارتقاء ساليانه دستياران در کليه رشته‏هاي تخصصي بايست بر مبناي 90 نمره محاسبه شده و با منظور کردن نمرات مکتسبه دستياران در آزمونهاي کتبي دوره‎اي (برمبناي 60 نمره) نهايتاً نمره آزمون کتبي بر مبناي 150 نمره به دبيرخانه شوراي آموزش پزشکي و تخصصي اعلام شود.

نمره آزمون کتبي گواهينامه تخصصي دستياران رشته‎هاي تخصصي بر مبناي 150 نمره محاسبه مي‎شود.

دانشگاههاي مجري بايد کليد آزمون ارتقاء گواهينامه تخصصي را بلافاصله پس از برگزاري آزمون و با توجه به برنامه زمانبندي مراحل مختلف اجراي آزمون به نحو مقتضي در اختيار دستياران قرار دهند.

به گزارش مهر، دکتر سيدحسن امامي رضوي، قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي همچنين درباره ميزان شرکت در اين آزمون گفت:هر 28 رشته دستياري پزشکي در اين آزمون شرکت مي‎کنند.

امامي رضوي درباره غيبت دستياران در بخشها گفت: برخي افراد در شيفت هاي خود در بخشها حضور پيدا نکردند. صراحتا بايد بگويم چنانچه بيش از يک ماه از بخش غيبت داشته باشند، منصرف تلقي شده و اگر دانشگاه هم اسامي آنها را به دبيرخانه ارسال کند، نمي‏توانند، در آزمون ارتقا و گواهينامه شرکت کنند.

وي گفت: دستياران سال چهارم که معرفي شده‏اند، شرکت خواهند کرد، اما ساير دستياران نيز به مدت غيبتشان در بخشها توجه کنند چرا که غيبت بيش از يک ماه آنها را از شرکت در امتحان محروم مي‎کند.

قائم مقام دبير شوراي آموزش پزشکي و تخصصي تاکيد کرد: چنانچه مواردي از اين دست وجود دارد، دستياران بايد آن را مدنظر قرار بدهند و اگر به علت اينکه خللي در کار بخش ايجاد شده و آنها شرکت نکردند و يا احکامي از کميته انضباطي باشد نيز ممکن است باز نتوانند در آزمون شرکت کنند.

لذا دستياران حضور در بخش را جدي بگيرند تا يک سال از امتحان ارتقاي خود عقب نمانند. در مورد ساير رشته‏ها نيز به همين منوال عمل خواهد شد.

پرداخت وام ضروري 25 ميليون ريالي به دانشجويان از مهر 96

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم از پرداخت وام ضروري 25 ميليون ريالي از مهر 96 به دانشجويان به منظور حمايت از پايان‎نامه‎هاي کاربردي خبر داد.

ذوالفقار يزدان‎مهر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به منظور حمايت آن دسته از دانشجويان که پايان‌نامه‌هاي کاربردي و تقاضامحور داشته باشند، از مهرماه 96 مبلغ 25 ميليون ريال از طرف صندوق رفاه تحت عنوان وام ضروري پرداخت مي‌شود.

وي ادامه داد: همچنين به دانشجويان دوره دکتري علاوه بر وام ويژه که از طريق بانک پرداخت مي‏شود، وام تحصيلي با ضوابط صندوق نيز پرداخت شود.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم افزود: اين صندوق در کنار وام مذکور بيش از 20 نوع وام ديگر نيز به دانشجويان پرداخت مي‌کند و دانشجويان مي‌توانند با استفاده از اعتبار تضامني که به صندوق رفاه واگذار کرده‌اند از ساير تسهيلات از جمله وام تحصيلي، ازدواج، مسکن، وديعه مسکن متاهلي، ضروري، پايان‌نامه و... استفاده کنند.

زمان برگزاري مصاحبه داوطلبان ارشد دانشکده مطالعات جهان

آزمون مصاحبه داوطلبان مقطع کارشناسي ارشد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران 12 تيرماه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از دانشگاه تهران، آزمون مصاحبه از داوطلبان (معرفي شدگان سازمان سنجش آموزش کشور) دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال 96 مجموعه رشته‌هاي مطالعات جهان در دو بخش کتبي و شفاهي و به زبان اصلي هر رشته (رشته مطالعات ژاپن به زبان ژاپني يا انگليسي) روز دو شنبه 12 تيرماه برگزار مي‏شود.

داوطلبان براي مصاحبه هر رشته - زبان امتحاني بايد مبلغ 500 هزار ريال را پرداخت کنند.

اطلاعات تکميلي درخصوص شرايط و مدارک لازم براي آزمون مصاحبه در وب‌سايت دانشکده مطالعات جهان به‌نشاني http://fws.ut.ac.ir منتشر خواهد شد.

نظر شما