شناسهٔ خبر: 19630590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر جهادی دانشگاه اصفهان خبر داد:

اردوی جهادی دانشگاه اصفهان در تیرماه امسال برگزار می‌گردد

سیوندیان دبیر جهادی دانشگاه اصفهان از برگزاری اردوی جهادی این دانشگاه، در تاریخ ۱۴ تا ۲۴ تیرماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد حسن سیوندیان، دبیر ستاد جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: امسال دهمین دوره اردوی جهادی در سطح دانشگاه اصفهان در بازه زمانی ۱۴ لغایت ۲۴ تیرماه در مناطق محروم کشور برگزار خواهد شد. 


وی با اشاره به نام گذاری اردوی جهادی دانشگاه اصفهان به نام «میسازیم تا ساخته شویم» تاکید کرد: باتوجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد اردوهای جهادی که میفرمایند: «واقعا جهاد است؛این اردوهای جهادی ،هم تمرین است ، هم خدمت است ، هم خودسازی است ، هم آشنایی با فضای جامعه است.» این نام برای اردو در نظر گرفته شده است. 


دبیر ستاد جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان افزود: همه ساله برای اعزام جهادگران به عرصه های فعالیت ، شناسایی مناطق محروم در چندین ماه قبل از اردو انجام میشود و امسال هم با مشورت های صورت گرفته دو منطقه‌ی محروم را جهت شناسایی انتخاب کردیم با توجه به اینکه چندین سال در منطقه بازفت استان چهارمحال و بختیاری فعالیت میکردیم امسال تصمیم بر تغییر منطقه گرفتیم.


 وی اشاره کرد: در این ماه برای تعیین عرصه دو بار شناسایی صورت گرفته  است،اولین شناسایی در روستاهای فریدون شهر استان اصفهان و دیگری در مناطق محروم استان کهکیلویه و بویر احمد انجام گرفت؛  تیم شناسایی با امام جمعه روستای باشت در استان کهکیلویه و بویراحمد دیدار کردند؛ که امام جمعه باشت حجت السلام و المسلمین عبودی وضعیت روستاهای آن منطقه را توصیف کردند. هنوز تحقیقات و بررسی های متخصصان جهادگر ادامه دارد. 


دبیر ستاد جهادی دانشگاه اصفهان در مورد خدمات ارائه شده در اردو به ساکنان مناطق محروم گفت: گروه جهادی حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها دانشگاه اصفهان با عنایت آن حضرت و برای لبیک گفتن به فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت محرومیت زدایی و جهاد سازندگی امسال کمیته هایی در بخشهای مختلف برای اعزام به مناطق محروم آماده کرده است؛که با نظم و برنامه ریزی مناسب،خدمات رسانی به محرومان و مستضعفان رو به نحو احسن داشته باشیم. این کمیته ها عبارتند از:  کمیته رسانه و تبلیغات و مستندسازی، کمیته آموزشی و فرهنگی، کمیته عمرانی، کمیته پزشکی،  کمیته پشتیبانی و کمیته خیرین و مالی؛ البته مهمترین فعالیتها در عرصه عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی و مردمیاری هست. 

 

سیوندیان ادامه داد: سال گذشته تعداد نیروهای اعزام شده خواهر و برادر 40 نفر بود که بحمدلله توانستیم در بعد عمرانی چندین طرح را اجرا و به اتمام برسانیم از جمله آبرسانی و حفر چاه فاضلاب غسالخانه و سرویس بهداشتی، ترمیم منزل یکی از خانوار های بسیار مستضعف روستا و ترمیم خانه عالم و همچنین در بعد فرهنگی توفیق به برگزاری جشن تکلیف برای نوجوانان روستا، برگزاری مراسم برای بانوان روستایی با عنوان مادر و کودک و مراسم عمومی پر فیض دعای کمیل را داشتیم؛ ان شاء الله امسال با برنامه ریزی و دقت به عمل آماده این پیش بینی را داریم که  بر تعداد جهادگران عزیز اضافه شود تا در این امر الهی افراد بیشتری توفیق حضور پیدا کنند . جا دارد از تمامی مسولانی که مارا در انجام این فرضیه ی الهی یاری کردند و میکنند تشکر کنیم.

 

 

 

نظر شما