شناسهٔ خبر: 19597077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

آمار روشنی از تخلفات پایان‌نامه‌ای نداریم؛ شاید ۵ درصد باشد

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه آمار روشنی از تخلفات پایان‌نامه‌ای نداریم گفت: شاید میزان تخلفات پایان‌نامه‌ها در حدود ۵درصد باشد که بسیاری از آن‌ها به خاطر عدم آگاهی است.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص اجرایی شدن آیین نامه تخلفات پایان نامه های دانشجویی گفت: این آیین نامه از سال گذشته ابلاغ شده و در حال اجرایی شدن است. پیرو این مسئله تعداد زیادی پرونده بررسی و رای صادر و عملیاتی شد و همان طور که در خبرهای گذشته اعلام شده بود افرادی که در مجلات وابسته به نیچر تخلف کرده بودند شناسایی شده و تک تک موارد بررسی شده است.

 

وی افزود: ما در مجلات مختلف بیش از 43 هزار مقاله داریم که 58 مقاله دچار تخلف شده و آمار زیادی نیست اما باز هم مسببان این تخلف پیدا شده و حکم نهایی برای برخی از آنها صادر شده است.

 

احمدی تصریح کرد: آمار روشنی از تخلفات نداریم ولی شاید میزان تخلفات پایان نامه ها در حدود 5 درصد باشد و مطمئن هستیم که بسیاری از این تخلفات به خاطر عدم آگاهی است و برخی از استادان عنوان کردند که نمی دانستند این پایان نامه کپی شده از جایی بوده و وقتی استاد متوجه این مسئله شده آن را متوقف کرده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجازات های مختلفی برای تخلفات پایان نامه ای در نظر گرفته شده که از تعلیق استاد، تنزل مرتبه، گرفتن حکم و ترفیع افراد می توان یاد کرد. 

برچسب‌ها:

نظر شما