شناسهٔ خبر: 19584782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 دادگاه فدرال آمريکا به معلق ماندن فرمان مهاجرتي ترامپ راي داد

دادگاه تجديدنظر فدرال آمريکا عليه فرمان مهاجرتي جنجال برانگيز دونالد ترامپ راي داد و همچنان اين فرمان را معلق نگاه داشت.به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در ابتداي رياست جمهوري‌اش طي فرماني ورود مهاجر و مسافر از ايران و پنج کشور با جمعيت عمدتا مسلمان به آمريکا را ممنوع اعلام کرد.

شبعه چهارم دادگاه تجديدنظر فدرال آمريکا حکم داد که دستور ترامپ موجب تبعيض عليه مسلمانان است و درخواست وکلاي دولت براي ابقاي فوري آن به دلايل امنيت ملي را رد کرد.اين دادگاه مستقر در ريچموند، مرکز ايالت ويرجينيا 13 قاضي دارد و حکم مذکور با 10 راي موافق در برابر 3 راي مخالف صادرشد.

صدور حکم اعدام براي 14 تن در عربستان به اتهام شرکت در تظاهرات

دادگاه عالي رياض حکم اعدام 14 تن از ساکنان القطيف را به اتهام شرکت در تظاهرات صادر کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه خبري المنار، دادگاه عالي رياض حکم اعدام 14 جوان از ساکنان القطيف را به اتهام شرکت در تظاهرات مردمي که در پي "بهار عربي" در سال 2011 آغاز شده، صادر کرد.

پرونده‌هاي اين جوانان در ليست پرونده‌هاي "تروريستي" قرار گرفته است. حقوقدانان مي‌گويند پرونده تروريسم به ابزاري در دست وزارت کشور تبديل شده تا بتواند از طريق آن به سرکوب مخالفان و کساني که خواهان حق آزادي بيان هستند، بپردازد.

به گفته منابع هيچ کدام از متهمان طي دوره بازجويي نتوانستند وکيلي براي خود داشته باشند. اين افراد همچنين تحت شکنجه روحي و جسمي قرار گرفته‌اند تا به اتهاماتي که به آن‌ها وارد شده، اعتراف کنند.

زخمي شدن نخست وزير سابق يونان در انفجار بمب

لوکاس پاپادموس، نخست وزير پيشين يونان، در اثر انفجار بمبي در خودرويش در شهر آتن زخمي شد.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش رسانه هاي يونان، بمبي که در يک بسته پستي جاسازي شده بود در خودرو پاپادموس منفجر شد و در اثر اين انفجار لوکاس پاپادموس و راننده او به بيمارستاني در پايتخت يونان منتقل شدند.

كشته شدن 29 عضو پ.ک.ک در عمليات ارتش ترکيه

مقام‌هاي ترکيه اعلام کردند نيروهاي امنيتي اين کشور در عملياتي در يک منطقه کوهستاني واقع در استان‌هاي وان و آغري، دستکم 29 شبه نظامي وابسته به پ.ک.ک را کشتند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، ارتش ترکيه اعلام کرد در اين عمليات که در منطقه کوهستاني تندورک واقع در مرز استان‌هاي وان و آغري انجام شد، همچنين سه سرباز ترکيه و يک عضو شبه نظاميان حامي دولت اين کشور کشته شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما