شناسهٔ خبر: 19584697 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران:

کاهش تقاضا باعث پايين آمدن نرخ سکه شد

صاحب‌خبر -

محمد کشتي آراي در گفت‌وگو با ايسنا، عنوان کرد: در دو هفته قبل قيمت جهاني طلا روند کاهشي پيدا کرده بود اما در هفته‌اي که گذشت برخي تحولات سياسي در عرصه بين الملل و همچنين تحول در برخي شاخص‌هاي اقتصادي باعث شد که مجددا قيمت جهاني طلا به سمت افزايش حرکت کند و در اين مدت به طور متوسط طلا 10 دلار افزايش قيمت داشت به طوري که از 1253 دلار به 1263 دلار رسيد.

وي ادامه داد: نکته قابل توجه در اينجاست که افزايش قيمت جهاني طلا تاثير افزايشي بر روي طلا و سکه در بازار داخلي نداشت و بر خلاف جهت صعودي طلا در بازار جهاني، قيمت‌ها در بازار داخلي رو به کاهش رفت.

رئيس اتحاديه طلا و جواهر با اشاره به دلايل کاهشي شدن قيمت طلا و سکه در بازار داخلي گفت: در مورد سکه کاهش تقاضا باعث شد که قيمت آن در هفته‌اي که گذشت نزولي شود و به طور متوسط سکه تمام حدود 16 هزار تومان کاهش قيمت پيدا کرد. از طرفي هم کاهش قيمت ارز و تاثير آن باعث شد که بر خلاف بازار جهاني قيمت‌ها در بازار داخلي کاهش پيدا کند.

کشتي آراي اضافه کرد:‌ قيمت سکه به طور متوسط 16 هزار تومان، ‌نيم سکه 10 هزار تومان و ربع سکه 4000 تومان کاهش يافته و قيمت سکه گرمي تغييري نداشته است. در مجموع کاهش قيمت ارز و کاهش تقاضا باعث اين روند نزولي در بازار داخلي سکه شد.

وي درباره وضعيت بازار سکه و طلا در ماه رمضان توضيح داد: اکنون‌ داد و ستدها در بازار کاهش پيدا کرده است و با شروع ماه رمضان با يک عدم تقاضا روبرو خواهيم بود و بازار در هفته اول آرام خواهد بود اما با نزديک شدن به نيمه ماه رمضان بازار مجددا رونق خواهد گرفت بعد از آن در ايام شب‌هاي قدر داد و ستد کاهشي خواهد شد و بعد در اواخر ماه رمضان و با فرا رسيدن تابستان دوباره تقاضا افزايش خواهد يافت.

نظر شما