شناسهٔ خبر: 19523619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

يادداشت

صاحب‌خبر -

 «گذري در كوي نيكنامان» 2؛

يادي از دكتر عباس حرّي

دكتر عباس حرّي در سال 1315 در مشهد به دنيا آمد. تحصيلات ايشان در زمينه زبان و ادبيات انگليسي و همين طور، علوم كتابداري و اطلاع‌رساني بوده است. ايشان در دانشگاههاي فردوسي مشهد، تهران، و دانشگاه كيس وسترن ريزرو امريكا تحصيل كردند. ايشان در سال 1392 از دنيا رفتند و در بهشت زهرا به خاك سپرده شدند.

اما به رسم اين مصراع ماندگار كه هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق، در كتاب گذري در كوي نيكنامان، كه از سوي موسسه فرهنگي مطالعاتي شمس‌الشموس منتشر شده، از عباس حري، زندگي ايشان و برخي بزرگي‌هاي اخلاقي و شخصيتي‌شان نيز ياد شده است كه در اينجا به قسمت كوتاهي از آن اشاره مي‌شود؛

«دکتر حرّي علاوه بر تدريس در دانشگاه، مسئوليتهاي مختلفي داشت ولي در عين حال به گونه‎اي برنامه‎ريزي مي کرد که به همه کار برسد.

يکي از دانشجويانش مي‌گويد: در سال 1383 هنگامي که در کمتر از دو هفته پدر و مادرم را از دست دادم، درست يادم نمي‌آيد در اواخر مجلس ترحيم کدام يک از اين عزيزان بود که ناگهان با ناباوري دکتر حرّي را ديدم که به مجلس ترحيم آمده بودند.

تلاش کرده بودم خبر درگذشت عزيزانم تا جايي که امکان دارد، پنهان بماند تا مزاحم دوستان و آشنايان نشوم و شگفت‌زده بودم كه دكتر از کجا متوجه شده بودند که اين ضايعه براي بنده پيش آمده است.

شگفتي ديگر من به اين دليل بود که تا آن زمان ارتباط چنداني با دکتر حرّي نداشتم و ايشان را تنها در چند همايش و جلسه ديده بودم.

مانده بودم که ايشان با آن همه مشغله و ترافيک سنگين تهران، چگونه خود را آنقدر به زحمت انداخته بودند که حتماً به مراسم برسند.

در همان حالت شگفت‌زدگي متوجه شدم که دکتر با لحن و چهره‌اي پوزش‌خواهانه دارند توضيح مي‎دهند که چرا دير رسيده‌اند!».

نظر شما