شناسهٔ خبر: 19109420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

در گفت‌وگو با نامه‌نیوز؛

مصباحی‌مقدم: جهانگیری قوی ظاهر شد /قالیباف دنبال رقابت درون جناحی نیست /رئیسی تلاش دارد خود را وابسته به جناح خاصی معرفی نکند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می گوید: رئیسی در اولین مناظره می‌خواست نشان دهد که می توان در رقابت انتخاباتی شرکت کرد و به اخلاق پایبند بود.

صاحب‌خبر -

امید کرمانی‌ها: گام نخست از مناظره های نامزدهای انتخابات برگزار شد و در رسانه ها و فضای مجازی موضوع آنکه چه کسی برنده، چه کسی بازنده و چه کسی پدیده این تقابل کلامی 6 جانبه بود در صدر تحلیل ها قرار گرفت. 

بر همین اساس با غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران به گفتگو پرداختیم. او در گفتگو با نامه نیوز عنوان کرد که مناظره مقدماتی تا حدودی کاندیداها را به مردم معرفی کرد اما هنوز برای بیان بازنده یا برنده مناظره اعلام نظر زود است.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

***

نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را چه طور ارزیابی می کنید؟

معرفی از کاندیداها صورت گرفت. آقای روحانی قوی نبود اما آقای جهانگیری قوی تر ظاهر شد. آقای قالیباف نیز دست پری داشت. در واقع آقایان قالیباف و جهانگیری بیشتر موقعیت پیدا کردند. آقای رئیسی سعی داشت خود را وابسته به جناح خاصی معرفی نکند برنامه های خود را برای اشتغال و حمایت از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعلام کرد. در مجموع شاید برخی مباحث چالشی را بپسندند اما عده ای هم هستند که توقع دارند نامزد مطلوب شان در طرح مباحث چالشی و تهاجمی برخورد نکند بلکه با آرامش برنامه هایش را به مردم انتقال دهد. در هر صورت گام نخست در مناظره ها را مشاهده کردیم و دو گام دیگر باقی است بنابراین برای نتیجه گیری هنوز زود است.

از نوع ورود آقای قالیباف به بحث های نخستین مناظره تلویزیونی نامزدها برداشت می شود که او قصد داشت خود را تک نامزد جریان اصولگرا معرفی کند، به عبارت بهتر او از عمد تقابل های کلامی با آقایان جهانگیری و روحانی انجام داد تا دو نامزد اصولگرای دیگر را به حاشیه براند و تنها نامزد مطرح اصولگرا باشد که مردم به او توجه کنند نظر شما چیست؟

البته من احساس نکردم که آقای قالیباف رقابت درون جناحی را دنبال می کند بلکه بیشتر از خودش دفاع کرد. حق هم داشت چون حملات بیشتر متوجه شخص او بود.

مصباحی‌مقدم: جهانگیری قوی ظاهر شد /قالیباف دنبال رقابت درون جناحی نیست /رئیسی تلاش دارد خود را وابسته به جناح خاصی معرفی نکند

اما آقای رئیسی با حیرت داشت آقای قالیباف را نگاه می کرد؟

حالا شاید حیرت را شما احساس کردید و مخاطب دیگری این حیرت را احساس نکرده باشد. مهم آن است که آقای رئیسی حاضر نبود وارد این چالش اجرایی که مربوط به گذشته است شود.

یعنی آقای رئیسی نمی خواست بی اخلاقی کند؟

و البته رویکردش هم رویکرد بی اخلاقی نبود. می خواست نشان دهد که می توان در رقابت انتخاباتی شرکت کرد و به اخلاق پایبند بود.

نظر شما