شناسهٔ خبر: 19097711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تلاش دولتی‌ها برای حذف صدای مخالف در دانشگاه‌ها؛

مهمترین دلیل مسئولین برای لغو برنامه‌ها، ترس از تزلزل جایگاهشان است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد در خصوص عدم مجوز به برخی برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی گفت: مهمترین دلیل محافظه‌کاری مسئولین، ترس از تزلزل جایگاهشان است.

صاحب‌خبر -

 

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

قاسمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص عدم مجوز به برخی برنامه های تشکل های دانشجویی گفت: شاید مهم ترین دلیل محافظه کاری مسئولین، ترس از تزلزل جایگاهشان باشد.

 

وی افزود: مسئولین بالا دستی همچون استاندار فضای مخالف را داخل دانشگاه نمی خواهند؛ زمانی که هیچ کدام از برنامه های دولت قابل دفاع نبوده و توجیه قابل قبولی در مقابل نقد منتقدین وجود نداشته باشد معمولا ساده ترین روش مجوز ندادن به برنامه هاست.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: عمده برنامه هایی که در دانشگاه ها با ذوق و سلیقه مسئولین هماهنگ نیست و مجوز نمی گیرند، مربوط به تشکل های انقلابی است که منتقد وضع موجود می باشند.

 

قاسمی ادامه داد: اگر مسئولین دانشگاه کوچکترین جای انتقاد از عملکرد دولت در برنامه های تشکلی ببینند با تمام توان خود در اجرای برنامه سنگ اندازی می کنند.

 

وی افزود: برای مثال در دانشگاه ما پس از برگزاری مجلس ترحیم برجام و تدفین تابوت آن و پخش خرمای عزای آن مسئولین با تحریک تشکل های همسو، ما را در نشریات و فضای مجازی مورد هجمه قرار دادند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: بهتر است فاصله بین حرف تا عمل مسئولین کمتر شود. اوضاع در دانشگاه هایی مانند فرهنگیان که ساختاری متفاوت دارند، در قیاس با دانشگاه های دولتی به مراتب نگران کننده تر است. مسئولین این دانشگاه ها عرصه را چنان بر دانشجو- معلم ها تنگ کرده اند که تشکل های منتقد انقلابی فرصت نفس کشیدن ندارند؛ بنا بر شنیده های ما گاها هم اگر برنامه ای رنگ و بوی انتقادی داشته باشد در نطفه خفه شده و دانشجویان خاطی! را با ارعاب و تهدید اخراج از پردیس دانشگاه لگدکوب می کنند.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: حاکم شدن این چنین فضایی برای دانشگاه های ما قطعا لکه ننگی خواهد بود بر پیکره بدنه مسئولین و طیف حامی دولت که دهان منتقدین را می بندند. قطعا اگر الان قشری از جامعه ما به تعبیر شهید بهشتی نمازش قضا شده به خاطر این است که مسئولین،  منتقدین به وضع موجود و خواهان اصلاح را ترد و تحقیر کرده و فرصت ابراز وجود و بیان مواضع را از ایشان می گیرند.

 

نظر شما