شناسهٔ خبر: 19090430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف:

سرم هم از ترکیه وارد و توزیع شده‌است!/ سرم‌سازی ثامن ۶۰ درصد سرم کشور را تولید می‌کند

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف تهران، با انتقاد از نظارت مسئولان بر واردات و تولیدات داخلی، گفت: سرم‌سازی ثامن ۶۰ درصد سرم کشور را تولید می‌کرد، اما امروز سرم از ترکیه در مشهد توزیع شده است!

صاحب‌خبر -

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، روستا آزاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف تهران دیروز در همایش «بررسی نظام علم و فناوری در پیشرفت کشور» در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد، در خصوص انتخابات، گفت: برخی علاقه به برگزاری انتخابات درست در کشور را ندارد؛ بنابراین سعی در ایجاد مشکلاتی داشتند که مسائل درست مدیریت شد و امیدوارم که انتخابات باشکوهی داشته باشیم.

 

وی، در ادامه سخنان خود به موضوع ماهواره شریف صدر اشاره کرد و افزود: بازگرداندن، ماهوار شریف صدر از سکوی پرتابگر کار خطرناک و ذلت باری بود، مسئولان در جواب نامه من در این زمینه، گفتند که، این مسئله به شما ربطی ندارد.

 

رئیس سابق دانشگاه شریف تهران در انتقاد از عملکرد وزارت علوم در خصوص تحقیقات دانشگاهی، متذکر شد: در دولت قبل به استادان علاوه بر حقوق، دستمایه هم داده می‌شد که هزینه کار و آزمایشگاه کنند، امروز به استادان دانشگاه فقط حقوق پرداخت می‌شود، چنانچه این استاد بخواهد، تحقیقاتی را انجام دهد، پولی برای هزینه آن ندارد، در نتیجه منصرف خواهد شد.

 

وی گفت: در برخی مواقع که کار تحقیقاتی به مرحله تولید و تجاری سازی می‌رسد، کسی جرات تولید کردن، آن را ندارد.

 

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف تهران، در این جلسه همچنین به نظارت مسئولان بر واردات و تولیدات داخلی انتقاد کرد و گفت: سرم‌سازی ثامن 60 درصد سرم کشور را تولید می‌کرد، امروز سرم از ترکیه در مشهد توزیع شده است، برای این‌که نظارت به خوبی صورت نمی‌گیرد و حتی برخی از آنان در این موارد ذی‌نفع می‌باشند.

 

نظر شما