شناسهٔ خبر: 19065069 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بی‌پولی تمرین پرسپولیس را هم تعطیل کرد

اولین تمرین پرسپولیس پس از بازی با الهلال، قرار بود دیروز در ورزشگاه خیریه عمل برگزار شود، اما بازیکنان به‌دلیل بدقولی‌های مسئولان باشگاه جهت پرداخت مطالبات مالی اعتصاب و عنوان کردند تا زمانی که تکلیفشان مشخص نشود، تمرین نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

این تصمیم درحالی گرفته شده که بازیکنان در محل تمرین حضور پیدا کرده بودند، اما آنها به جای تمرین به سراغ برانکو رفتند تا با او درباره تصمیمی که گرفته‌اند، صحبت کنند. مهدی طارمی، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، سیدجلال حسینی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند که به نمایندگی از کل تیم در این جلسه حضور داشتند، به سرمربی کروات تیم گفتند با وجود این‌که قهرمان لیگ برتر شدیم، اما قول پاداش قهرمانی که به ما داده شد، عملی نشد و این درحالی است که در قراردادهایمان برخی بندها گنجانده شده بود مبنی بر این‌که در صورت بازی کردن در بیش از 60 درصد از بازی‌ها، قهرمانی در لیگ برتر، حضور و صعود در لیگ قهرمانان آسیا و... باید پاداش‌هایی به بازیکنان تعلق می‌گرفت که این اتفاق نیفتاد و این درحالی است که حدود 8 ـ 7 بازیکن از سال گذشته از باشگاه طلب دارند.

بازیکنان به برانکو گفتند که با این شرایط باشگاه موظف است چیزی در حدود 70 درصد رقم قراردادها را به بازیکنان بدهد که تا الان چنین اتفاقی رخ نداده است. این درحالی است که تیمی مثل استقلال که اسپانسرش با پرسپولیس مشترک است، 85 درصد به بازیکنانش پول داده است.

سرخپوشان همچنین نسبت به مصاحبه روز جمعه وزیر ورزش که عنوان کرده بود در پایان لیگ درخصوص هیأت مدیره دوباشگاه پرسپولیس و استقلال تصمیم‌گیری خواهد شد، واکنش نشان دادند و به برانکو گفتند که در صورت تغییر در هیأت مدیره مشخص نیست وضعیت پول آنها به کجا خواهد رسید. آنها همچنین گفتند تا زمانی که وضعیتشان این‌گونه باشد، در تمرینات حاضر می‌شوند، اما تمرین نمی‌کنند چون تا 10 روز دیگر لیگ به پایان می‌رسد و آن وقت آنها دست‌شان به پول نخواهد رسید. گلایه دیگر بازیکنان پرسپولیس از اظهارنظر مسئولان باشگاه بود که گفته‌اند با بازیکنان فصل آینده به توافق رسیده و حتی به آنها پیش قرارداد هم داده‌اند. آنها معتقدند اگر پولی در باشگاه است باید به بازیکنان فعلی برسد، نه بازیکنانی که قرار است به این تیم بیایند.

البته پاسخ برانکو به همه این انتقادات در یک جمله خلاصه شد؛ این‌که او هم در این تصمیم در کنار بازیکنان قرار دارد. این درحالی است که پرسپولیس باید روز شنبه به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود، که البته این بازی برای آنها جنبه تشریفاتی دارد.

واکنش وزیر

دیروز و در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، خبرنگاران نظر وزیر ورزش و جوانان را درباره تمرین نکردن بازیکنان پرسپولیس به‌دلیل مشکلات مالی جویا شدند. مسعود سلطانی‌فر هم که همین یک هفته پیش در جشن قهرمانی قرمزها شرکت کرده بود، در پاسخ به آنها گفت: این موضوع در حال تبدیل شدن به یک عادت بد است، به هر حال باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

حساب پرسپولیس مسدود شد

حساب باشگاه پرسپولیس در روزی که بازیکنان این تیم دست به اعتصاب زدند، مسدود شد. این اتفاق به دلیل بدهی سنگین مالیاتی صورت گرفت و مسئولان باشگاه در حال رایزنی برای حل این مشکل هستند. گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس تا باز شدن حسابش نمی‌تواند پرداختی به بازیکنانش داشته باشد و باید دید در این شرایط سرخپوشان حاضر به پیگیری تمرینات خود خواهند شد یا نه.

باقری: بازیکنان دنبال حق و حقوق خود هستند

بازیکنان پرسپولیس در روزهایی که تیمشان شرایط حساسی در لیگ قهرمانان آسیا دارد، تصمیم به اعتصاب گرفتند. با این حال کریم باقری هم مثل برانکو پشت بازیکنان است و این اقدام را اقدام نادرستی نمی‌داند. او دراین باره به تسنیم گفت: بازیکنان ما دنبال حق و حقوق خود هستند، آنها تصمیم گرفتند تمرین نکنند و برای روشن شدن وضعیت مالی خود به باشگاه بروند. ان‌شاءالله که باشگاه در یکی دو روز آینده این مشکلات را حل می‌کند و بازیکنان روی بازی‌های باقیمانده تمرکز خواهند کرد. مشکلات مالی همیشه در پرسپولیس و باشگاه‌های دیگر بوده و هست و خواهد بود و امیدوارم هرچه زودتر حل و فصل شود.

باقری در پاسخ به این سوال که سابقه نداشته بازیکنان پرسپولیس با وجود دریافت 70 درصد قرارداد خود دست به اعتصاب بزنند، گفت: آنچه شما می‌گویید اعتصاب نبوده است، به هر حال بازیکنان ما بخشی از مطالبات خود را از پارسال و امسال دریافت نکرده‌اند و به همین خاطر به باشگاه رفتند تا وضعیتشان مشخص شود.

نظر شما