شناسهٔ خبر: 19062381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

محسنی اژه ای در مشهد:

دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی ایران را در محاصره اقتصادی قرار داد/ سیگنال عده‌ای از داخل کشور به دشمن برای تشدید تحریم اقتصادی

معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی ایران را در محاصره اقتصادی قرار داد و برخلاف معاهدات بین المللی، جلوی قرار دادها را به صورت یک طرفه گرفتند و همه این مراحل طی کردند ولی نتیجه نگرفتند و جنگ نرم را شروع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام محسنی اژه ای بعداز ظهر امروز در جلسه ای با عنوان«از حقوق های نجومی تا پرونده های آقای زاده‌ها» که توسط بسیج دانشجویی در تالار امام رضا (ع) دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه ما در روزهای پایانی ماه رجب می باشیم و این ماه رو به پایان است،گفت: ین ماه انسان را توجه به مبدا و به خودمان می دهد.

 

وی افزود: ماه بعد شعبان، رمضان است و باید برای مهمانی خدا آماده شویم و دو ماه رجب و شعبان برای این آمادگی است، نکند که غفلت باعث شود از این دو ماه بهره برداری نکنیم.

 

معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود به اقتصاد، اشاره و خاطر نشان کرد: با گذشت 38 سال از انقلاب، دشمن همه راه‌ها را برای مقابله با ما آزموده و به این نتیجه رسیده که با وحدت و ایستادگی مردم طرح های گذشته جواب نداده و می خواهد این روحیه ایستادگی را از مردم بگیرند تا آنان را از نظام جدا کنند.

 

وی بیان کرد: دشمن می‌خواهد از طریق اقتصاد فشار بر مردم بیاورند و ملت ایران را خسته کنند، تا جایی که ملت تصور کنند، چنانچه بخواهد راه انقلاب ادامه دهند، ادامه آن برایشان طاقت فرسا می‌باشد.

 

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اقدامات مختلفی مانند جنگ نظامی علیه ایران ایجاد کردند طوری که در شهرهای مرزی گروهای مختلف تروریستی وجود داشت و تمامی اینها اعلام جنگ مسلحانه کردند، با این وجود نظام از پا درنیامد .

 

وی گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی ایران را در محاصره اقتصادی قرار داد و برخلاف معاهدات بین المللی، جلوی قرار دادها را به صورت یک طرفه گرفتند و همه این مراحل طی کردند ولی نتیجه نگرفتند و جنگ نرم را شروع کردند.

 

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: دشمن فتنه 88 را شکل داد و زمانی از این حادثه هم جواب نگرفت، تحریم ها راتشدید کرد، علارغم اینکه مردم با مشکلاتی مواجه می شدند؛ اما به راه خود ادامه دادند.

 

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه عده‌ای از داخل کشور به دشمن سیگنال می‌دادند که تحریم اقتصادی را علیه ملت ما تشدید کنند، بیان کرد: این افراد با عدد و رقم به دشمن سیگنال می دهند که تحریم اقتصادی را شدید کنید و دست بر روی مسائل حقوق بشری بگذارید و دیدیم که دشمن تحریم‌ها را تشدید کرد و ملت ما با مشکلاتی مواجه شد اما به مسیر خود ادامه داد.

 

 

معاون اول و سخنگوی قوه فضائیه بیان کرد: چنانچه ایران بخواهد در مقابل این حرکت استکباری بایستد باید چه اقدامی انجام دهد؟ چنانچه کشور وابسته به خارج شود و مایحتاج ما دست دشمن باشد، هر زمان که بخواهد، از آن علیه ایران استفاده می‌کند و واقعا قابل اعتماد است که ما با آنان در این خصوص مذاکره کنیم و در این مذاکرات مایحتاج خود را بدست آوریم؟

 

محسنی ارژه‌ای متذکر شد: به فرض که قابل اعتماد باشند که نمی‌باشند، زمانی که او ببیند ایران در این زمینه ضعف دارد و ناگزیر هستیم که برای کسب نیازهای خود به او روی بیاوریم، التماس کنیم و یا امتیازی بدهیم و در کنارش امتیاز کمی هم بگیریم، خوب می‌بیند که فشار اقتصادی بهترین راهی که برای فشار بر مردم ایران بدست آورده است.

 

وی با بیان اینکه باید روی این نقطه ضعف خود کار کنیم، تاکید کرد: ایران کشوری ثروتمند است که از نیروی جوانی، منابع طبیعی و زیرزمینی بسیاری برخودار است که باید روی پای خود بایستیم.

 

اقتصاد مقاومتی به معنای قطع رابطه اقتصادی با دیگر کشورها نیست

 

محسنی اژه‌ای، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و اتکا به داخل به معنای قطع رابطه اقتصادی با دیگر کشورها نیست، بلکه باید بر داشته‌های خود تکیه کرد و استقلال خود را حفط کنیم.

 

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: زمانی که استکبار جهانی درصدد است که از حوزه اقتصادی بر ملت ایران فشار بیاورد، پس بهتر است که ما هم از این حوزه با او مقابله کنیم، در دو سال اخیر تولید نفت ایران بالا رفت و به تبع آن درآمد دولت نیز خوب بود، با این وجود اکنون که در سال 96 قرار داریم و مشکلاتی در این زمینه داریم.

 

وی افزود: چنانچه بخواهیم تولیدات داخلی رونق و قوت بگیرد، چند نکته را باید مورد توجه قرار دهیم؛ باید به صورت جدی با قاچاق مقابله کنیم، اعم از آنچه که از داخل به خارج و یا برعکس قاچاق می‌شود.

 

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در ادامه یکی از عوامل موثر در تولید و اشتغال را مسئله وام‌ها دانست و گفت: جزء وظایف اولیه قوه قضائیه نبوده که در معوقات بانک‌ها ورود پیدا کند؛ اما ازچند سال پیش به اجبار وارد شد.

 

محسنی اژه‌ای بیان کرد: با وجود این‌که می‌دانستیم با این اقدام خود کارهای قوه را افزایش داده و توقعات مردمی را بیشتر می‌کنیم ولی چاره‌ای نبود، بانک‌ها بدون اعتبارسنجی و تضمین لازم و نظارت کافی، وام را به فرد پرداخت می‌کنند و متاسفانه بعد معلوم می‌شود که طرف وام گیرنده، پول را در جهتی که گرفته هزینه نکرده است.

 

وی متذکر شد: ابتدا هم گفتیم،چنانچه قوه قضائیه وارد شود، این معوقات بیشتر نشود؛ اما امروز می‌بینیم که این معوقات افزوده شد.

 

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به معوقات بانکی و بدهی دولت به بانک‌ها، گفت: قوه قضائیه تلاش کرد که دانه درشت‌ها را مورد سوال و جواب قرار دهد که اولین بحث در محافل اجرایی این بود که بحث حقوقی است و کیفری نیست، شما چرا این فرد را می‌خواهید زندانی کنید، به بانک بدهکار است و ندارد که پرداخت کند، گفتیم در صورتی که فردی وام با همه مقررات گرفته و این اعتبارات را در جای خودش هزینه کرد؛اما بر اثر نوسانات بازار دچار ضرر شده، این مسئله حقوقی است.

 

محسنی اژه ای متذکر شد: اما چنانچه فردی بدون رعایت مقررات وام را گرفته است، آیا نباید با او به صورت کیفری برخورد کرد؟

 

وی گفت:  افرادی که چند هزار ثروت و معوقات بالایی به بانک دارند، بیکار نمی‌شیند و علیه قوه قضائیه و مردم کارهایی هم انجام می‌دهند، گمان می‌کنید، این افراد بیکار می‌نشینند و علیه قوه قضائیه کاری انجام نمی‌دهند؟

 

سخنگوی قوه قضائیه متذکر شد: یکی از این افراد که  اخیرا بازداشت شده است به فردی بر اساس بررسی های صورت گرفته 56 هزار میلیارد داده بود که در خصوص این اقدام خود توجیهاتی بیان کرده بود.

 

محسنی اژه ای یکی دیگر از مشکلات در تولید داخلی را واردات دانست و با تاکید بر این‌که باید از تولیدات داخلی استفاده کرد و این‌که کالاهای تولید داخل از کیفیت خوبی برخودار نمی‌باشند، توجیه درستی نیست، گفت: تلاش کنیم که کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببریم و چنانچه به واردات و تعرفه‌های وارداتی به صورت جدی نپرداریم، تولید رونق نخواهد یافت و در نتیجه وسایل بی‌کیفیت خارجی بازار را خواهد گرفت.

 

معاون اول قوه قضائیه در ضمن سخنان خود با بیان این موضوع که آنچه سبب توسعه و پیشرفت صنعت می‌شود، واردات ثابت، موثر، کم و مستحکم است، افزود: امروز بار سنگینی از سایر دستگاه‌ها چون تکلیف ذاتی خود را انجام نداده‌اند بر زمین مانده و توقع مردم این شده که قوه قضائیه باید این بار را از روی زمین بردارد مانند تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به غیر کشاورزی.

 

محسنی اژه‌ای بیان کرد: پنج هزار تعاونی اعتباری را وزارت تعاون سابق ایجاد کرده که نظارت درستی بر تمامی آنها توسط این وزارت خانه صورت نگرفته و در نتیجه این تعاونی اعتبار به طور غیر قانونی حق سپرده گرفته و سودهای بالایی نیز پرداخت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این مسائل تماما بر روی دوش قوه قضائیه انباشته می‌شود، این قوه واقعا توان این‌که تمامی این مسائل را رسیدگی کند، ندارد. قوه قضائیه امروز با دانه درشت‌ها که از لحاظ اقتصادی، جایگاه اجتماعی، امنیتی و سیاسی بالایی برخودارند، مبارزه می‌کند.

 

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و متذکر شد: انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت بالای مردمی خواهیم داشت، پس هرکس که مردم به ریاست جمهوری انتخاب کردند باید افراد دیگر نیز به قانون تمکین کنند.

 

وی افزود: نیاز است که در کشور آرامش وجود داشته باشد؛ بنابراین باید از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم و بر موضوعات اصلی متمرکز شویم که گره از مشکلات اقتصادی باز شود و نباید نگاه‌مان به بیرون باشد چون که این اقدام باعث شد که فرصت‌های زیادی را از دست بدهیم و می‌بینیم که دشمن در نظر دارد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اتخاذ کند.

 

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال دانشجویی که دلیل رد صلاحیت احمدی نژاد در شورای نگهبان په بود؟ خاطرنشان کرد: این مسئله مربوط به شورای نگهبان است.

 

معاون اول قوه قضائیه در خصوص حقوق‌های نجومی نیز گفت: بخشی از این حقوق‌ها مربوط به سال‌های اخیر نیست و از سال‌های قبل شروع شده؛ اما برخی از بخشی‌ها در این دولت یکدفعه اوج گرفت که بر طبق قانون نبود، هرچند که برخی از این بخش‌ها قوانین داخلی خود را تغییر داده‌اند.

 

محسنی اژه ای تاکید کرد: چنانچه جلوی این حقوق‌ها گرفته نمی‌شد آسیب‌هایی به کشور وارد می‌شد. دولت برخی از این مدیران را برکنار کرد که در صورت مرتکب شدن جرم به آن رسیدگی خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی که پرسید حقوق شما چه مقدار است؟ گفت: من 11 میلیون تومان حقوق میگیرم و در سال‌های اخیر بالاترین وامی که از بانک دریافت کرده‌ام به مبلغ 80 میلیون تومان بود که هنوز قسط آن تمام نشده است.

 

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در خصوص تعاونی میزان و وابستگی آن به قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: این تعاونی به قوه قضائیه وابستگی ندارد، حتی ما به قاضی‌هایی که عضو این تعاون شده بودند، هشدار دادیم که از آن خارج شوند.

 

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که پرونده قاری معروف چرا روشنگری نمی‌شود؟ گفت: در این پرونده هیچ کس شکایت و ادعای مبنی بر آنچه در رسانه‌ها مطرح شده بود وجود ندارد، می‌گویند برخی سخنان و رفتاری که از این قاری سرزده، نوعی تشویق به فساد بوده که دادسرا به این نتیجه رسید که در تشویق به فحشا بر طبق آنچه که در قانون پیش‌بینی شده نیست.

نظر شما