شناسهٔ خبر: 19044836 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا

کار پرسپولیس به آزادی کشید

گرد بودن توپ و غیرقابل پیش‌بینی بودن فوتبال بار دیگر روی خودش را نشان داد؛ پرسپولیس با توقف برابر الهلال زنده ماند چون الریان گلباران شد. از طرفی ذوب‌آهن در فولاد شهر مات شد تا برای صعود به مسقط برود !

صاحب‌خبر -

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی برگزار شد که پیش‌بینی‌ها حاکی از برد الریان قطر برابر الوحده امارات بود، احتمالی که در صورت تحقق پرسپولیسی‌ها برای صعود چاره‌ای جز برد مقابل الهلال نداشتند، با این حال پرسپولیس از پس الهلال برنیامد، اما خیلی خوش‌شانس بود که الوحده در عین ناباوری نه‌تنها به الریان نباخت که حریفش را 5 بر یک شکست داد تا ضمن قطعی شدن صعود الهلال به دور بعدی هر سه تیم همچنان بخت صعود به دور بعد را داشته باشند.

پرسپولیس چگونه صعود می‌کند؟

با توجه به نتایجی که کسب شد پرسپولیس همچنان امیدوار به صعود باقی ماند. شاگردان برانکو که از نخستین میزبانی خود در ورزشگاه آزادی برابر الریان قطر نتوانستند بهره ببرند حالا در دومین میزبانی که آخرین دیدار مرحله گروهی است باید به مصاف الوحده امارات بروند. دیداری که شاگردان برانکو برای صعود فقط باید پیروز میدان باشند، نتیجه‌ای که باتوجه به نمایش قابل قبول شاگردان برانکو برابر الهلال و همچنین نتیجه دور رفت این تیم برابر الوحده، دور از ذهن نیست. اگر پرسپولیس بتواند الوحده را شکست دهد و الریان هم مغلوب الهلال شود، آن وقت الهلال با 12 امتیاز به عنوان تیم اول و پرسپولیس با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود می‌کنند.

پیروزی پرسپولیس در تهران و تساوی الهلال – الریان دومین حالت است. آن وقت الهلال با 10 امتیاز و پرسپولیس با 9 امتیاز تیم‌های صعودکننده خواهند بود.

غیر از این دو حالت در هیچ شرایطی پرسپولیس نمی‌تواند به مرحله بعد صعود کند . با توجه به این‌که الهلال برای سرگروهی به تساوی یا برد در جدال با الریان نیاز دارد برخلاف برخی ادعاها احتمال وقوع تبانی در این دیدار نزدیک به صفر است. همچنان که الوحده برای زنده ماندن موفق شد دست به شگفتی زده و الریان را شکست دهد، بنابراین پرسپولیس در دیدار همزمان روز پایانی می‌تواند با فراغ بال برای پیروزی بجنگد.

برانکو: باید به فکر الوحده باشیم

سرمربی پرسپولیس پس از توقف شاگردانش مقابل الهلال گفت: بازی خیلی خوبی مقابل الهلال انجام دادیم، اما فرصت‌های زیادی هم داشتیم که از دست رفت.

برانکو ایوانکوویچ افزود: در وهله اول از بازیکنانم تشکر می‌کنم. آنها بازی خوبی انجام دادند به حریف هم به خاطر عملکرد خوبی که داشت تبریک می‌گویم. از عملکردی که امروز داخل زمین به نمایش گذاشتیم راضی هستم.متاسفانه با وجود بازی خوب نتوانستیم نتیجه بگیریم. نیت ما کسب پیروزی بود. حریف بهترین تیم آسیاست. برانکو تاکید کرد: شش، هفت موقعیت خوب گلزنی داشتیم که می‌توانستیم گل برتری را بزنیم. باید بدانیم در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم. باید متوجه باشیم که در آسیا بازی می‌کنیم و این فرصت‌ها را به دست آوردیم.سرمربی پرسپولیس گفت:این بازی تمام شد و حالا تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را مقابل الوحده داشته باشیم. هنوز یک بازی باقی مانده و شانس داریم تا به موفقیت برسیم.البته یک نگاه ما نیز به بازی الهلال و الریان خواهد بود.

ذوب‌آهن فقط یک گزینه

در گروه سوم هم در حالی که بنیادکار 2 برصفر الاهلی را شکست داد و این نتیجه به نفع ذوب‌آهن بود که شاگردان مجتبی حسینی در دیداری که حتی قدر ضربه پنالتی خود را ندانستند 3 بر صفر برابر مهمان نامدار خود العین تن به شکست دادند. به این ترتیب ذوب‌آهن برای صعود به دور حذفی فقط یک راه در پیش دارد و آن هم برد برابر الاهلی آن هم در زمین بی‌طرف در عمان!

حسینی: تنبیه شدیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن شکست 3 برصفر تیمش برابر العین امارات را عجیب دانست !

سیدمجتبی حسینی گفت: بازی بسیار عجیبی بود. در نیمه اول بازی بسیار قوی ارائه دادیم و موقعیت‌های خوبی خلق کردیم، اما متأسفانه یک گل بچه‌گانه دریافت کردیم. زمانی که مقابل یک تیم حرفه‌ای مانند العین موقعیت از دست می‌دهید، تنبیه می‌شوید. البته از نحوه بازی بازیکنان راضی هستم و یادآوری می‌کنم که مساوی هم به کار ما نمی‌آمد و به همین دلیل باید بازی را می‌بردیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به سؤالی درباره اُفت احسان پهلوان و نیمکت نشینی ربیع عطایا خاطرنشان کرد: ربیع عطایا هم‌پستی قدرتمندی دارد و حسینی بسیار خوب بازی می‌کرد. عطایا نیز همان دقایقی که به میدان آمد خوب کار کرد. پهلوان هم شاید به دلیل فشردگی مسابقات در هفته‌های اخیر خسته بوده است.

برنامه و نتایج لیگ قهرمانان

گروه C

نتایج هفته پنجم: بنیادکار ازبکستان2ـ الاهلی عربستان صفر/ ذوب‌آهن صفر ـ العین امارات 3

برنامه هفته پایانی (دوشنبه 18 اردیبهشت): الاهلی ـ ذوب‌آهن (20:10)، العین ـ بنیادکار (20:10)

گروهD

نتایج هفته پنجم: الهلال عربستان صفرـ پرسپولیس صفر/ الوحده امارات 5 ـ الریان قطر یک

برنامه هفته پایانی (دوشنبه 18 اردیبهشت): پرسپولیس ـ الوحده(19:55)، الریان ـ الهلال(19:55)

نظر شما