شناسهٔ خبر: 1902927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست‌ ریاضت‌طلبانه‌ی نخست وزیر این کشور تظاهرات کردند

صاحب‌خبر -

جمعیت کثیری از مردم شهرهای مختلف ایتالیا در اعتراض به تدابیر ریاضت‌طلبانه‌ی اقتصادی و اصلاحات کاری ماتئو رنیز، نخست وزیر این کشور، تظاهرات کردند.

بزرگترین اتحادیه‌ی تجاری و مهم ایتالیا موسوم به «کنفدراسیون عمومی کارگری ایتالیا» (CGIL) در اعتراض به کاهش بودجه‌ی عمومی و اصلاحات پیشنهادی نخست وزیر این کشور در زمینه‌ی  بازار کار، اعتصاب ۲۴ ساعته اعلام کرده‌ است.

نخست وزیر ایتالیا به منظور تغییر در قوانین حفظ مشاغل پیشنهاداتی مطرح کرده است که منتقدان معتقدند شرکت‌ها را از استخدام کارکنان جدید باز خواهد داشت و وضعیت ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو ، را بدتر خواهد کرد.

این اصلاحات پیشنهادی اعتراض و انتقاد اتحادیه‌ها و اعضای چپ‌گرای «حزب دموکراتیک» نخست وزیر را برانگیخته است.

منتقدان می‌گویند این پیشنهادات حقوق کارگران را تضعیف خواهد کرد و در حل علل ریشه‌ای رکود ده‌ها ساله‌ی اقتصادی ایتالیا بی‌تاثیر خواهد بود.

این در حالی است که سیاست‌گذاران اروپایی طرح‌های پیشنهادی نخست وزیر ایتالیا را تحسین کرده‌اند.

روز جمعه، ایتالیایی‌ها در اعتراض به اصلاحات پیشنهادی رنزی اعتصاب سراسری یک روزه برگزار کردند.

نخست وزیر ایتالیا نیز روز جمعه در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی گفت به «کنفدراسیون عمومی کارگری» احترام می‌گذارد اما این تظاهرات برنامه‌ریزی‌شده وی را دلسرد نخواهد کرد.

وی در شبکه‌ی تلویزیونی «La۷» گفت: « زمانه‌ای که در آن یک اعتراض خیابانی می‌توانست مانع دولت شود، سر آمده است. ما ذره‌ای تغییر موضع نخواهیم داد.»

به گزارش پرس تی‌وی، بدهی دولت ایتالیا همچنان به طور نجومی رو به افزایش است؛ آژانس آمار اروپا هشدار داده است بدهی ایتالیا تقریبا به ۱۳۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ رسیده است.

با وجودی که آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد نرخ بیکاری در ایتالیا بالای مرز دوازده درصد در نوسان است، کارشناسان بازار کار تاکید دارند اوضاع این کشور بسیار نگران کننده تر از آن است.

ن م/ ن م

 

نظر شما