شناسهٔ خبر: 19012662 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کاهش 15 میلیون لیتری واردات بنزین تا یک ماه دیگر

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با بهره‌برداری از دو طرح بزرگ بنزین‌سازی تا کمتر از یک ماه آینده، 15 میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین کشور اضافه می‌شود و به همین میزان از حجم واردات بنزین کاسته می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته موفق شدیم تمام تجهیزاتی را که مورد نیاز پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود وارد کنیم و با نصب این تجهیزات، تکمیل فاز نخست این پالایشگاه سرعت گرفت.

وی افزود: در روزهای اخیر، تزریق خوراک به واحد بنزین‌سازی شروع شده و تا کمتر از یک ماه آینده با تکمیل فاز نخست، تولید بنزین یورو 4 در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز می‌شود.

معاون وزیر نفت، همچنین از انجام مراحل نهایی تکمیل طرح بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس خبر داد و گفت: این طرح نیز همزمان با فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، در کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری از آن، سه تا چهار میلیون لیتر در روز به تولید بنزین کشور افزوده می‌شود. وی ادامه داد: با بهره برداری از این دو طرح بزرگ بنزین‌سازی تا کمتر از یک ماه آینده، 15 میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین کشور اضافه و به همین میزان از حجم واردات بنزین کاسته می‌شود.

نظر شما