شناسهٔ خبر: 18625683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سپید آنلاین | لینک خبر

سرپرست اورژانس کشور:

روزانه ۱۵۰هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند

سرپرست اورژانس کشور گفت: روزانه به‌طور متوسط ۱۵۰هزار نفر در سراسر کشور به اورژانس مراجعه می‌کنند که ۱۳هزار نفر آنان بستری می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، به تشریح عملکرد اورژانس ۱۱۵ در طرح ملی سلامت نوروزی پرداخت و افزود: نیروهای اورژانس ۱۱۵ از ابتدای طرح نوروزی ۱۲۰ هزار ماموریت انجام داده اند که ۲۶ هزار ماموریت آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.
وی گفت: در این مدت ۲۲ هزار نفر به مراکز درمانی و بیمارستان ها منتقل شدند. کولیوند ادامه داد: عملیات ماموران اورژانس در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته دو و نیم درصد و تعداد مصدومان جاده ای ۱.۷ درصد افزایش یافته است.
سرپرست اورژانس کشور افزود: بیشترین ماموریت های ما در استان های تهران، خراسان رضوی و فارس و کمترین آنها در همدان و بوشهر بوده است. کولیوند گفت: اورژانس کشور با ۳۱ فرورند بالگرد، امداد هوایی به حوادث مختلف را انجام می دهد.
وی افزود: در سال گذشته ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است. کولیوند گفت: روزانه به طور متوسط ۱۵۰ هزار نفر در سراسر کشور به اورژانس مراجعه می کنند که ۱۳ هزار نفر از آنان بستری می شوند و بیشترین مراجعان ما بیماران قلبی، تنفسی، مغزی و گوارشی هستند.
سرپرست اورژانس کشور گفت: ماموران بهداشت محیط نیز، یک میلیون و ۴۰ هزار بازرسی از مراکز مختلف انجام داده اند و روزانه حدود ۲۳ تن مواد فاسد شده از این مراکز کشف و معدوم می شود. کولیوند افزود: ۱۴ هزار و ۹۷۰ مرکز در این بازرسی ها به دستگاه قضائی معرفی شده اند که سه هزار و ۳۷۰ مرکز با حکم قضائی تعطیل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما