شناسهٔ خبر: 18197709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شالچیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

دولت روحانی فاقد کارنامه قابل ارائه است

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه سیاق دولت‌‌‌ها معمولا این است که در سال پایانی دولت، بر حجم اقدامات مثبت و خدمات خود می‌افزایند، گفت: اما در دولت فعلی شاهد رویه‌ای متفاوت هستیم و دولت در سالی که گذشت، کارنامه بسیار ضعیفی داشته است.

صاحب‌خبر -

 

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

محمد صادق شالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه سیاق دولت ها معمولا این است که در سال پایانی دولت، بر حجم اقدامات مثبت و خدمات خود می افزایند، گفت: اما در دولت فعلی شاهد رویه ای متفاوت هستیم و دولت در سالی که گذشت، کارنامه بسیار ضعیفی داشته است.

 

وی افزود: در حوزه اقتصاد شاهد رکود روزافزون، افزایش لجام گسیخته نرخ بیکاری و نیز کوچک شدن سفره مردم هستیم و این مسئله خلاف صریح وعده های اقتصادی روحانی است و موجب نارضایتی وسیع مردمی گشته است.

 

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: دولت در عرصه سیاست داخلی نیز، کارنامه قابل قبولی نداشته است و امسال شاهد ایجاد تنش هایی با قوه قضائیه بودیم که اینگونه اقدامات، موجب خسران کشور است. از دیگر سوی، دولت به جای پرداختن به مسائل اصلی کشور، تمام توجه خود را نسبت به لغو یک سخنرانی بدون مجوز و یا یک برنامه کنسرت، معطوف نمود که این امر، تقلیل شأن مقام ریاست جمهوری و ضعف بزرگی در سیاست داخلی دولت است.

 

شالچیان همچنین رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم را انفعالی ارزیابی کرد و گفت: چند ماه پیش شاهد تمدید قانون ISA بودیم که نقض فاحش توافق برجام محسوب می شود؛ اما موضع خاصی از سوی دستگاه دیپلماسی، اتخاذ نشد که این کرنش در مقابل دنیای استکبار، در شأن دیپلمات های جمهوری اسلامی نیست.

 

وی افزود: بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی یکی از وعده‌های رئیس جمهور بود؛ اما در عمل پیرامون موضوعاتی نظیر «فاجعه منا» تا «برگزاری نشست منافقین به میزبانی پاریس» و «یاوه گویی‌های معاون صدر اعظم آلمان» در تهران شاهد انفعال دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم بودیم، که‌ همه این موارد خشم مقدس ملت انقلابی را برانگیخته است.

 

جانشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی همچنین به سخنرانی رئیس جمهور در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه صحبت های روحانی در این استان، بسیار نسنجیده و ناپخته بود.


شالچیان افزود: در حالیکه چندی پیش، مقام عظمای ولایت از بیکاری جوانان، اظهار شرمندگی فرموده بودند و از طرفی نرخ بیکاری در این دولت تشدید شده است و افزون بر آن در بسیاری از حوزه ها عملکرد ضعیف داشته است به مردم می گویند: به وعده هایمان عمل کرده ایم و شرمنده مردم نیستیم.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این، روحانی تلویحا بیانات رهبری را نادیده گرفته و گفته اند که برخی گمان می کنند می توانند قطعنامه ها را در منقل بسوزانند حال اینکه این فرمایش رهبر انقلاب است که «اگر دشمن برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم» و در واقع برجام چیزی نیست جز قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل.

 

جانشین حوزه بسیج دانشگاه فردوسی ضمن انتقاد به سخنان روحانی در زمینه ریشه مشکلات استان خوزستان گفت: اینکه روحانی مشکلات خوزستان را عذاب الهی، قلمداد کرده اند، توجیه سخیفی برای کم کاری دولت در مدیریت بحران است. مردم خوزستان انسان های شریفی اند که در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با جان و مال مجاهدت کرده اند و بایسته است رئیس دولت تدبیر، قبل از سخن گفتن، کمی تدبّر نمایند.


وی در پایان گفت: من حیث المجموع، دولت در این سه سال و نیم، کارنامه موفقی نداشته است. امیدواریم که‌ از فرصت چندماهه باقیمانده از دولت تدبیر و امیدشان، نهایت استفاده را جهت خدمتگذاری به مردم عزیز کشورمان ببرند.

نظر شما