شناسهٔ خبر: 18186534 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رئال مادرید با چند سوت اشتباه صدر جدول را از بارسا پس گرفت

فاجعه داوری در ال مادریگال

«فاجعه داوری» این همان چیزی بود که فران اسکریبا، سرمربی ویارئال اسپانیا پس از شکست تیمش برابر رئال مادرید به زبان آورد. ویارئال فاصله زیادی با پیروزی بر رئال مادرید نداشت؛ نتیجه‌ای که بارسلونا را در صدر جدول لالیگا نگه‌ می‌داشت، اما یک پنالتی بحث‌برانگیز روند بازی را به کلی تغییر داد. رئال مادرید به لطف همین پنالتی شکست را با پیروزی عوض کرد تا بار دیگر به صدر جدول برگردد.

صاحب‌خبر -

جدال ویارئال و رئال مادرید در شرایطی برگزار شد که ساعاتی قبل از آن بارسلونا با گل دقیقه 87 لیونل مسی اتلتیکو مادرید را در ویسنته کالدرون با نتیجه 2 بر یک شکست داده بود. تیم لوئیس انریکه به لطف همین پیروزی 54 امتیازی شد تا با دو بازی بیشتر نسبت به رئال مادرید به صدر جدول برود.

بارسایی‌ها برای حفظ این صدرنشینی امیدوار بودند رئال در خانه ویارئال امتیاز از دست بدهد. اتفاقا این بازی تا دقیقه 64 به کام هواداران بارسا پیش رفت.

نیمه نخست دیدار ویارئال و رئال مادرید با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در همان ده دقیقه نخست نیمه دوم دو بار دروازه رئال مادرید توسط تریگوئروز (50) و باکامبو (56) باز شد. گرت بیل در دقیقه 64 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. با این حال صحنه کلیدی بازی در دقیقه 73 رقم خورد، زمانی‌که داور در صحنه‌ای مشکوک به خطای هند، برای رئال پنالتی گرفت تا کریس رونالدو گل تساوی تیمش را به ثمر برساند. رئالی‌ها در ادامه با ضربه سر آلوارو موراتا در دقیقه 83 گل سوم را هم زدند تا با تبدیل کردن شکست 2 بر صفر به پیروزی 3 بر 2، امتیازات خود را به 55 برسانند و با یک بازی کمتر نسبت به بارسلونا به صدر جدول بازگردند.

در پایان این بازی، فران اسکریبا سرمربی ویارئال با عصبانیت از عملکرد داور گفت: بدون تردید تیمی که لیاقت پیروزی داشت، ویارئال بود و اگر داور این مسابقه اینچنین داوری نمی‌کرد، شاید با اختلاف زیاد رئال مادرید را شکست داده بودیم. به عقیده من پنالتی گرفته شده برای مادرید یک فاجعه داوری بود. رئال مادرید در صدر جدول با یک بازی عقب افتاده خودنمایی می‌کند، بازی‌هایش بسیار حساس است و این حساسیت روی عملکرد داوران تاثیر بسیار پررنگی می‌گذارد.

زین‌الدین زیدان هم در‌خصوص لحظه بحث‌برانگیز اعلام پنالتی گفت: بازیکنان ما می‌گفتند که پنالتی بوده اما من خودم چیزی ندیدم. هرگز درباره داوران صحبت نمی‌کنم. او در سوتش دمیده پس همه چیز تمام است. من از پیروزی تیمم خوشحالم و می‌توانم بگویم بازگشت مهمی به بازی داشتیم چون اجازه داد به عنوان صدرنشین به کارمان ادامه دهیم.

آسنخو، فصل را از دست داد

سرخیو آسنخو، دروازه‌بان تیم فوتبال ویارئال اسپانیا در دقیقه 34 در برخورد با کریم بنزما از ناحیه زانو آسیب جدی دید. چهارمین بار بود که این دروازه‌بان آماده و کلیدی در ترکیب ویارئال از ناحیه زانو آسیب جدی دید. او تاکنون دو بار زانوی راست خود را جراحی کرده است. کادر پزشکی تیم فوتبال باشگاه ویارئال اسپانیا خبر چهار ماه خانه‌نشینی دروازه‌بان اول ویارئال را تایید کرده است. خروج آسنخو از دروازه و تعویض او، تاثیر زیادی در پیروزی رئال مادرید در بازی برابر ویارئال داشت.

راموس جواب پیکه را داد

پنالتی بحث‌برانگیزی که داور برای رئال‌مادرید گرفت باعث شد تا جرارد پیکه پس از مدت‌ها دوباره به انتقاد از وضعیت داوری بپردازد. پیکه در توئیتر خود با انتشار تصاویری، از ربوده شدن 8 امتیاز از بارسا توسط تصمیمات اشتباه داوری گفته بود.

راموس اما پس از بازی با ویارئال پاسخ پیکه را داد و گفت: اگر چنین توئیتی از سوی مسی منتشر می‌شد، شگفت‌زده می‌شدم. اما پیکه؟ نه. همه او را می‌شناسیم. او فکر می‌کند همه دنیا علیه او هستند. باید بدانیم کار داوران دشوار است و ما باید تلاش کنیم آنها در زمین احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

نظر شما