شناسهٔ خبر: 18150598 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی رئیس‌جمهور و وزارت علوم برای ساخت سلول‌های بنیادین

تفاهمنامه همکاری معاونت علمی رئیس‌جمهور و وزارت علوم برای ساخت سلول‌های بنیادین با حضور وزیر علوم و معاون علمی رئیس‌جمهور منعقد شد.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  تفاهمنامه همکاری معاونت علمی رئیس جمهور و وزارت علوم برای ساخت سلول‌های بنیادین با حضور وزیر علوم و معاون علمی رئیس جمهور صبح امروز در وزارت علوم منعقد شد.

 

براساس این تفاهمنامه همکاری و مشارکت در ایجاد شهر سلول در چارچوب مقررات در دانشگاه خوارزمی صورت می‌گیرد.

 

این همکاری‌ها در زمینه توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مبنی بر ظرفیت‌های بخش غیردولتی و با هدف متمرکز شدن شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد صورت می‌گیرد.

 

براساس این تفاهمنامه وزارت علوم برای تأمین زمین و امکانات زیربنایی به منظور احداث شهر سلول در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی متعهد شد.

 

همچنین تسهیل و روند اعطای مجوزهای قانونی در زمینه راه‌اندازی رشته‌ها، پژوهشکده‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد تخصصی و همچنین تسهیل در روند صدور مجوزها از تعهدات وزارت علوم است.

 

همچنین براساس این تفاهمنامه‌، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای مشارکت در ایجاد شهر سلول و ارائه تسهیلات و کمک مالی، تشویق بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری متعهد شد.

 

همچنین تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه خوارزمی و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران نیز منعقد شد.

نظر شما