شناسهٔ خبر: 18142171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

عضو كميسيون انرژي مجلس:

حضور وزرا براي رفع مشکلات صنعتگران پرديس

صاحب‌خبر -

 پرديس-ايرج صادقعلي

عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: در بحث گاز و برق رساني به لکه‌هاي صنعتي پرديس، بنده در کميسيون انرژي با دو وزير نيرو و نفت رايزني‌هاي لازم را انجام خواهم داد.

بهروز نعمتي در گفت‌وگوبا خبرنگار آفرينش درخصوص حضور خود در پرديس اظهار داشت: امروز به صورت سرزده به اين شهرستان آمديم و از چندين کارخانه در پنج لکه صنعتي تپه‌سيف، کمرد، خرمدشت، سياه‌سنگ، جاجرود بازديد کرديم.

وي با بيان اينکه در لکه‌هاي صنعتي شهرستان پرديس حدود صد هزار نفر مشغول به کار هستند، که فعاليت اين‌کارخانه‌ها با مشکلاتي همراه است که به نظرم تمام اين مشکلات قابليت رفع شدن دارند، افزود: جلسه‌اي را با حضور استاندار تهران و در مجمع نمايندگان استان تهران برگزار خواهيم کرد و موضوعات اين منطقه را به صورت جدي پيگيري خواهم کرد.

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مشکلات اين حوزه رفع خواهد شد زيرا مجموعه کارگاه‌هايي که در لکه‌هاي صنعتي شهرستان پرديس مشاهده شد عموما مسائل عمران، گاز، آب و برق بود که بايد تامين شود.

وي اضافه کرد: دولت و مجلس با کمک يکديگر و با برگزاري جلسات و برنامه‌ريزي در خصوص فعاليت مناطق صنعتي حاشيه استان تهران بايد تصميم‌گيري کنند.

نعمتي تصريح کرد: تصور نمي‎شد که در اين مناطق صنعتي که با فاصله کم 15 کيلومتري با تهران قرار دارند با اين فقر و مشکلات روبرو باشند.عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: به نظر مي‌آيد با ساماندهي اين کارخانه‌ها و با توجه به پتانسيلي که ما در مجلس و مجموعه کميسيون‌هاي مختلف داريم نمايندگان مي‎توان از اين امکان استفاده کرد تا اين مشکلات حل شود.وي تاکيد کرد: در بحث گاز و برق‎‏رساني به اين لکه‌هاي صنعتي، بنده در کميسيون انرژي با دو وزير نيرو و نفت رايزني‌هاي لازم را انجام خواهم داد.نعمتي در خصوص بحث‌هاي عمراني شهرستان پرديس، مسکن مهر را نقطه عطف پرديس دانست و گفت: به نظرم در مراحل اوليه، مطالعات لازم در آن زمان انجام نشده و شايد زيرساخت‌هاي مناسب مسکن براي بيش از صد هزار خانوار مهيا نشده باشد.

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي افزود: بعد از ديدن اين حجم ساخت‌وساز در پرديس وحشت کردم و بحث چگونگي ايجاد امکانات رفاهي، مدارس، مساجد، امنيتي، مسائل فرهنگي، اجتماعي و... را تصور کردم که کار بسيار سختي است.

وي ادامه داد: درخصوص راه‌هاي دسترسي در شهري مانند پرديس که بيشتر ترددها به پايتخت است و اين شهر به عنوان خوابگاه براي کارکنان ادارات، سازمان‌ها و... مورد استفاده قرار ميگيرد بسيار مهم است و تمهيدات جدي را براي اين موارد در نظربگيريم.

نعمتي اضافه کرد: اميدواريم طي جلسه آينده‌اي که در مجمع نمايندگان برگزار مي‌کنيم، نمايندگان، استاندار، معاونين عمراني و برنامه‌ريزي وي در شهرستان پرديس حضور پيدا کنند تا اين مشکلات از نزديک رصد و راهکارهاي رفع آن مطرح شود.

نظر شما