شناسهٔ خبر: 18121835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رئيس دبيرخانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران:

تأييد 115 مورد فعاليت در شهرستان دماوند توسط ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي

صاحب‌خبر -

 دماوند-ايرج صادقعلي

علي عشاقي در حاشيه پنجمين نشست اقتصاد مقاومتي شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار آفرينش، با اشاره به نشست ارزيابي با محوريت اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان، اظهار کرد: تعداد پروژه‌هاي تعريف‌شده درراستاي اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان، 53 مورد بوده است و 167 فعاليت نيز به‌منظور تحقق پروژه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وي افزود: تا به امروز 115 مورد از فعاليت‌هاي شهرستان دماوند مورد تأييد ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران قرارگرفته است؛ لذا لازم است تا ساير دستگاه‌هاي اجرايي واداري، با رفع مشکلات و انجام پيگيري‌هاي لازم، اقدام به اخذ تأييديه از اين ستاد نمايند.

رئيس دبيرخانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش اشتغال و رونق توليد، اقدامات مهم و مؤثري در سطح شهرستان صورت پذيرفته است؛ همچنين در بحث مديريت آب، جهاد کشاورزي و استفاده از سيستم‌هاي نوين آبياري اقدامات خوبي انجام‌شده است.

عشاقي با اشاره به کسب رتبه يک استان تهران به لحاظ مديريت مصرف آب تأکيد کرد: اولويت ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، موضوعات نسبتاً بحراني در سطح استان تهران مي‌باشد و خوشبختانه از موضوع مديريت مصرف آب و ايجاد اشتغال، مي‌توان به‌عنوان اقدامات مناسب در اين زمينه نام برد.

وي با ارزيابي موقعيت و ظرفيت شهرستان دماوند تصريح کرد: شهرستان دماوند فاصله چنداني با هدف مدنظر ستاد اقتصاد مقاومتي استان تهران ندارد؛ اما لازم است تا با تلاش و برنامه‌ريزي هدف‌گذاري شده، بتواند جايگاه مناسب‌تري در سطح استان کسب کند.

رئيس دبيرخانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران از اطلاع‌رساني نامطلوب از عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان دماوند خبر داد و گفت: به‌منظور آشنايي هرچه بهتر شهروندان با عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي، اطلاع‌رساني از طريق رسانه‌ها و مساجد ضروري به نظر مي‌رسد تا مردم قدري با اقدامات انجام‌شده توسط مسئولان آشنا شوند.

عشاقي افزود: کليه برنامه‌ريزي مدون در سطح شهرستان‌ها، بر اساس موقعيت، ظرفيت و قابليت‌هاي هر شهرستان در نظر گرفته شده است؛ به‌اين‌ترتيب شهرستان دماوند به جهت کشاورزي و گردشگري، ظرفيت قابل‌توجهي دارد.

وي خاطرنشان کرد: اميدواريم که از ابتداي سال جاري، با توجه به موضوع آمايش سرزمين، شهرستان دماوند ازجمله شهرستان‌هاي برتر شناخته شود؛ کما اين‌که در حوزه مديريت آب و انسداد چاه‌هاي غيرمجاز در اين شهرستان، اقدامات بسيار مفيد و مؤثري صورت گرفته است.

همچنين در اين نشست، فرمانده سپاه شهرستان دماوند با اشاره به فعاليت‌هاي منطبق با اقتصاد مقاومتي در سال جاري، از آموزش 135 نفر در حوزه پرورش زنبورعسل و 58 مورد ايجاد اشتغال،6 مورد ايجاد اشتغال درزمينه پرورش ماهي، اشتغال‌زايي براي 19 نفر در حوزه پرورش طيور، 9 مورد اشتغال‌زايي درزمينه توليد گياهان دارويي و زعفران، 20 مورد اشتغال در زمينه پرورش دام سبک خبر داد.

مهدي شيرازي از احداث باغ در حوزه منابع طبيعي، توليد سرکه و توليدات نان محلي، به‌عنوان قابليت‌هاي شهرستان دماوند نام
برد.

هادي طهراني‌پور، رئيس جهاد کشاورزي شهرستان دماوند نيز، درزمينه تجهيز و فناوري، بهبود مديريت، توليد شير، آبياري‌هاي تحت‌فشار، کشاورزي و گلخانه‌اي، پيشرفت شهرستان را بيش از اهداف و برنامه‌ريزي پيش‌بيني‌شده عنوان نمود.

گفتني است؛ انسداد 106 چاه غيرمجاز، نصب کنتور هوشمند آب، برق و فهام بر روي چاه‌ها، اقدامات مناسب در جهتت رسيدگي به مشکلات صنفي، لزوم رسيدگي به 59 درصد از معادن غيرفعال، توليد سيب ارگانيک و توان صادرات آن، معرفي به‌کار 1160 نفر از جويندگان کار، ارائه 34 مجوز خانگي اشتغال به‌کار، ازجمله مسائل مطرح‌شده در اين جلسه بوده است.

لازم به ذکر است که آموزش سامانه ثبت اطلاعات دستگاه‌هاي اجرايي واداري شهرستان و اخذ تأييديه از ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان تهران، از مصوبات اين جلسه مي‌باشد.

نظر شما