شناسهٔ خبر: 18104582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

پلیس فرضیه قتل شوهر یکی از متهمان را در این پرونده بررسی می‌کند

سناریوی هولناک برای قتل زن همسایه

زن جنایتکار وقتی نقشه سرقت طلاهای همسایه را طراحی می‌کرد نمی‌دانست جنایتی هولناک، بخش پایانی این سناریوست. این زن و دو همدستش پس از قتل، جسد زن جوان را تکه تکه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از نخستین روز اسفند امسال و به دنبال گزارش ناپدید شدن زنی 22 ساله در شهرستان ایرانشهر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

همسر این زن در شکایت خود به ماموران گفت: امروز وقتی از سر کار به خانه آمدم متوجه غیبت همسرم شدم. او عادت داشت قبل از ترک خانه، موضوع را تلفنی به من اطلاع دهد. با خانه بستگان و دوستان تماس گرفتم، ولی کسی از او خبر نداشت. با توجه به طولانی شدن غیبت او تصور می‌کنم، بلایی سر همسرم آمده است.

پس از این شکایت کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این باره را آغاز کرده و با بررسی بیمارستان‌ها و مراکز پلیس متوجه شدند، هیچ ردی از زن جوان در دست نیست.

ماموران دوباره به تحقیق از همسر این زن پرداختند که او این بار گفت: زن تنهایی به نام ناهید در طبقه پایین آپارتمان ما زندگی می‌کند. همسرم با ناهید ارتباط خوبی دارد و گاهی به خانه این زن می‌رفت.

پس از کشف این سرنخ، تحقیقات روی ناهید متمرکز شد و ماموران راهی خانه این زن شده اما او در خانه حضور نداشت. بررسی‌ها نشان می داد، این زن چمدانش را بسته و قصد سفر به شیراز را دارد.

سفر ناگهانی ناهید، شک پلیس را به او بیشتر کرد. به همین دلیل ماموران جست‌وجو برای دستگیری او را آغاز کردند که روز دوم اسفند، این زن به خانه‌اش بازگشت و ماموران او را برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل کردند. زن جوان در بازجویی‌ها دچار تناقض‌گویی شد که ماموران با دستور قضایی به بازرسی خانه‌اش پرداختند.

در بالکن خانه کارآگاهان با سطل زباله‌ای روبه‌رو شدند که لکه‌های خون روی در آن دیده می‌شد. وقتی در سطل را برداشتند با بدن تکه تکه شده زن جوان روبه‌رو شدند.

با کشف جسد زن ناپدید شده، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران به تحقیق از ناهید پرداختند که او این بار لب به اعتراف گشود و راز جنایت را فاش کرد.

ناهید در تحقیقات مدعی شد، مدتی بود با مشکل مالی روبه‌رو شده بودم. پس از رفت و آمد با زن همسایه متوجه شدم او همیشه طلای زیادی همراه دارد. وسوسه شدم طلاهای او را سرقت کنم. موضوع را با دوستم رقیه در میان گذاشتم و او نقشه سرقت را طراحی کرد. قرار بود روز حادثه وقتی زن جوان به خانه‌ام آمد، رقیه و برادر شوهرش به نام پیمان، به عنوان سارق وارد خانه شده و دست و پای ما را ببندند و با سرقت طلاهای زن جوان و مقداری وسایل خانه فرار کنند.

زن جوان ادامه داد: وقتی رقیه و پیمان وارد خانه شدند، ماجرا بر اساس نقشه پیش نرفت و زن جوان با آنها درگیر شد. در جریان این درگیری او تعادلش را از دست داد و سرش به میز برخورد کرد. وقتی بالای سرش رفتم متوجه مرگش شدم. نمی‌دانستیم چه کاری باید بکنیم. ترسیده بودم. هر طوری شده باید جسد را از خانه خارج می‌کردیم. به همین خاطر آن را تکه تکه کرده و در سطل گذاشتیم تا شب آن را از خانه به بیرون انتقال دهیم که قبل از آن دستگیر شدیم.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس سیستان و بلوچستان در این باره به جام‌جم گفت: پس از اعترافات متهم، دو همدست دیگر او نیز دستگیر شدند که در بازجویی‌ها به همدستی در قتل و سرقت طلاهای مقتول به ارزش 15 میلیون تومان اعتراف کردند. ماموران در ادامه رسیدگی به این پرونده، فرد دیگری که طلاهای سرقتی را برای فروش نگهداری می‌کرد دستگیر کردند و متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی
معرفی شدند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد همسر ناهید 9 ماه قبل به طرز مرموزی ناپدید شده و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده است. کارآگاهان با افشای این موضوع، فرضیه قتل همسر این زن را مطرح کرده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

محمد غمخوار

دبیر حوادث

نظر شما