شناسهٔ خبر: 17571648 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قوچان‌نژاد: گل‌هایم تماشایی، بیرحمانه و تمرین شده بود

رضا بر فراز لیگ هلند

درخشش ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان در تیم هیرنوین و لیگ هلند با هت تریک مقابل یکی از قدرت‌های سنتی فوتبال این کشور یعنی آیندهوون ادامه یافت. قوچان‌نژاد که با این درخشش خیره‌کننده به صدر جدول گلزنان اردیویژه هلند راه یافت، تعبیر جالبی هم برای گل‌هایش به کار برد.

صاحب‌خبر -

در شرایطی که در فوتبال هلند به طور سنتی آژاکس آمستردام، پی‌اس‌وی آیندهوون و فاینورد روتردام، مثلث قدرت را تشکیل می‌دهند، تیم هیرنوین با در اختیار داشتن ستاره ایرانی خود در چارچوب هفته نوزدهم اردیویژه حسابی آیندهوون را عذاب داد، هرچند درنهایت به شکست 4 بر 3 برابر این حریف صاحب‌نام تن داد. با این حال، شب رویایی قوچان‌نژاد در این مسابقه چیز دیگری بود. مهاجم ایرانی هیرنوین در شرایطی هر سه گل تیمش را به ثمر رساند که تیمش تا دقیقه 89 پیروز میدان بود، اما در دو دقیقه پایانی دو گل دریافت کرد تا هت‌تریک گوچی هم مانع شکست تیمش نشود.

با این حال زدن سه گل توسط قوچان‌نژاد شبی تاریخی را برای او و فوتبال ایران رقم زد و این بازیکن به عنوان اولین ایرانی لقب گرفت که در یک لیگ معتبر اروپایی موفق شد هت‌تریک کند. او با این هت تریک به صدر جدول گلزنان راه یافت.

در جدول رده‌بندی، فاینورد با 48 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های آژاکس و آیندهوون به ترتیب با امتیازهای 43 و 40 رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. تیم‌های هیرنوین و آلکمار نیز با بهره‌مندی از رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش و امتیاز مشترک 32 رده‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند. قوچان‌نژاد دقایقی پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: وقتی نتیجه بازی به 3 بر 2 به سود ما تغییر پیدا کرد، حسی داشتیم که می‌گفت دستان خود را به نشانه تسلیم بالا نبریم. زمانی که آیندهون گل تساوی را به ثمر رساند، فکر کردم که کسب یک امتیاز هم برابر این تیم بد نیست. به ثمر رسیدن گل چهارم آیندهوون و تغییر نتیجه بازی به 4 بر 3 بسیار تلخ بود. ما شانس پیروزی را داشتیم. او افزود: آمار خوب، احساس خوبی به آدم می‌دهد. اکنون احساس متفاوتی دارم. گل اول با کمک سام لارسون از لحاظ فنی بسیار خوب بود و گلی تماشایی بود و این گل به زیبایی تمام طراحی شد. گل دومم هم بیرحمانه و بی‌درنگ بود. گل سومم استاندارد و تمرین شده بود. سرمربی تیم همیشه به ما می‌گوید باید از روی ضربات بلند، گل به ثمر برسانیم و من امروز آنجا بودم و این کار را کردم.

رده سوم بهترین بازیکن لیگ

سایت فوتبال، تازه‌ترین رده‌بندی برترین بازیکنان و پاسورهای اردویژه هلند را منتشر کرد که رضا قوچان‌نژاد با صعود خیره‌کننده‌ای در جایگاه سوم قرار گرفت.

در این رده‌بندی نیکولای یورگنسن با کسب امتیاز 20 (12 گل زده و هشت پاس گل) رتبه اول را در اختیار دارد. سام لارسون، مهاجم سوئدی و هم‌پستی رضا قوچان‌نژاد در تیم هیرنوین رده دوم را با امتیاز 15 (هفت گل زده و هشت پاس گل) به خود اختصاص داده است. رضا قوچان‌نژاد، امتیاز 14 را در رده‌بندی برترین بازیکنان و پاسورهای اردویژه هلند را با به ثمر رساندن 12 گل و دو پاس گل کسب کرده است. علیرضا جهانبخش از تیم آلکمار نیز در جایگاه دوازدهم با 11 امتیاز قرار گرفت. این ملی‌پوش ایرانی دارای آمار شش گل زده و پنج پاس گل در 19 هفته اخیر اردویژه هلند است.

بهترین بازیکن هفته

قوچان‌نژاد همچنین با کسب امتیاز عالی هشت، عنوان برترین بازیکن برتر هفته نوزدهم اردویژه هلند را به خود اختصاص داد. یوردی دویس (اکسلسیور)، گرگور برنبرخ (نایمخن)، داوینسون سانچز (آژاکس آمستردام) و یسن تورنسترا (فاینورد) با امتیازهای 7.5 و 7 همراه رضا قوچان‌نژاد در جمع پنج بازیکن برتر هفته نوزدهم اردیویژه قرار گرفتند. همچنین علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش ایرانی تیم آلکمار که حضور 90 دقیقه‌ای در بازی تیمش برابر روتردام داشت نمره متوسط پنج را از مجله فوتبال اینترنشنال دریافت کرد.

گل‌های قوچان‌نژاد در فصل 2017ـ 2016 اردیویژه هلند:

یک گل به اوترخت؛ هفته دوم. نتیجه: تساوی 2ـ 2

دو گل مقابل توئنته؛ هفته پنجم. نتیجه: پیروزی 3 بر یک

یک گل به خرونینخن، هفته نهم، نتیجه: پیروزی 3 بر صفر

یک گل به فاینورد، هفته یازدهم، نتیجه: تساوی 2ـ 2

دوگل مقابل گو اهد ایگلس، هفته پانزدهم، نتیجه: پیروزی 3 بر یک

دوگل مقابل دن‌هاخ، هفته هجدهم، پیروزی 2 بر صفر

هت تریک مقابل PSV آیندهوون، هفته نوزدهم، نتیجه: شکست 4 بر 3

قوچان‌نژاد به این ترتیب 12 گله شد و در صدر رده‌بندی برترین گلزنان این رقابت‌ها قرار گرفت. نیکولای یورگنسن و انس اونال، مهاجمان تیم‌های آژاکس و تو‌ئنته به ترتیب با 12 و ده گل رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

نظر شما