شناسهٔ خبر: 17553959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشدار طالبان به ترامپ

صاحب‌خبر -
گروه طالبان از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا، خواسته است تا سیاست آمریکا در قبال افغانستان را تغییر دهد که در غیر آن صورت با یک "شکست تاریخی" مواجه می‌شود.

"گروه اطلاعاتی سایت"، که یک گروه دیدبان فعالیت گروه‌های افراطگرا در فضای مجازی است، گزارش کرده که گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای از رئیس جمهوری جدید آمریکا خواسته تا علاوه بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان، سیاست خارجی دولت‌های قبلی را دنبال نکند.

در این بیانیه آمده است که اگر آمریکا رویکرد بارک اوباما و جورج بوش (روسای جمهوری قبلی آمریکا) را دنبال کند انتظار یک "شکست شرم‌آور تاریخی" را داشته باشد.

گروه طالبان با اشاره به "ناکامی" جنگ ۱۵ ساله‌ای آمریکا در افغانستان گفته است که در کنار هزینه هنگفت مالی و "کشتار افغان‌های بی‌گناه" توسط نیروهای خارجی، این جنگ به اعتبار این کشور را در جهان نیز صدمه زده است.

به گزارش بی بی سی، در بیانیه گروه طالبان همچنین به ترامپ توصیه شده که به تحلیل ژنرال‌های آمریکایی گوش ندهد زیرا آنها با پافشاری بر تداوم جنگ مانند گذشته "متوصل به گزارش‌های غیرواقع‌بینانه" می‌‍شوند.

این در حالی است که ترامپ دو روز پیش (جمعه، ۱ دلو/بهمن) پس از پایان مراسم تحلیفش، از طریق کنفرانس ویدیوئی به نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور اطمینان داد که او در کنار آنها می‌باشد و از آنها خواست به مبارزه ادامه دهند زیرا آمریکا پیروز خواهد شد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان، پیام رئیس جمهوری ترامپ به نیروهای آمریکا مستقر در افغانستان را "نشانه‌ای مثبت و گامی بسیار خوب برای ادامه همکاری‌ها" خواند.

آمریکا اکنون ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد و در نظر دارد تا حضور تفنگداران دریایی در این کشور را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما