شناسهٔ خبر: 16473290 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تأکید ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی بر الگو گرفتن از قیام امام حسین(ع)

ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی اظهار داشتند: اهل بیت رسول اکرم (ص) در بین برادران اهل سنت از احترام و جایگاه خاصی برخوردار هستند که در بین آنها امام حسین (ع) به عنوان نور چشمی ترکمن های اهل سنت به حساب می آید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد" حاج رحیم آخوند صمدی" امام جمعه اهل سنت یکه سعود از توابع شهرستان رازو جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اما حسین (ع) با فداکاری و از جان گذشتگی خود درخت اسلام را آبیاری نموده و ما نیز باید راه آن بزرگوار را ادامه داده و اعمال آن امام بزرگوار را سرلوحه اهداف خودمان در راه تبلیغ و گسترش دین اسلام در برابر توطئه های دشمنان قراردهیم. 

آخوند صمدی تصریح کرد: پایبندی امام حسین(ع) به اصول انسانی، حمایت از مظلوم و بی تفاوت نبودن در برابر جنایت و ستم،یاری رساندن به بی پناهان و حمایت از آنان حماسه های ماندگاری را پدیدآورده که در نسلهای بعد هم دلیران و آزادگان رسم جوانمردی را از آنان آموختند. 

وی بیان داشت: قیام امام حسین(ع) انسان ساز است و در صورتی که با بصیرت و آگاهی لازم مورد مطالعه قرار بگیرد می تواند انسان را از پرتگاه انحرافات نجات بخشیده و او را به مامن ایمان و امید به پروردگار برساند.

خطیب جمعه اهل سنت یکه سعود همچنین اطاعت از فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری را تنها راه حفظ و گسترش وحدت اسلامی دانست و افزود: اگر مسلمانان جهان می خواهند در تمامی زمینه ها پیشرفت کنند و به موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت دست یابند باید از ولی امر مسلمین جهان اطاعت کرده و بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

امام حسین (ع) برای دفاع از دین مبین اسلام قیام کرد
"حاج غفور آخوند یزدانی" امام جمعه اهل سنت باغلق نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: امام حسین (ع) انسان کامل وارسته ای است که نه به خاطر هوای نفس ، بلکه برای اصلاح امت و انسانیت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

وی بیان داشت: امام حسین (ع)الگوی رحمت، رأفت، کرامت و بزرگواری است و برای الگو گرفتن از امام حسین (ع) باید سیره و اخلاق آن حضرت را به خوبی شناخت.

وی همچنین افزود: دشمنان به هر طریقی می‌خواهند بین صفوف فشرده امت اسلام شكاف انداخته و به اهداف خود برسند بنابراین بر هر فرد مسلمان اعم از شیعه و سنی و دیگر فرق اسلامی واجب است با گسترش برادری، تنها به وحدت بیندیشند.

وی اضافه کرد: در شرایطی كه دشمن ریشه اسلام و مسلمین را هدف گرفته است، مسأله وحدت از اوجب واجبات است.

امام حسین الگوی کامل و جامعی برای سعادت جوامع بشری است
" آخوند عبدالله خوش نظر" امام جمعه اهل سنت تازه یاب از توابع شهرستان مانه و سملقان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: امام حسین(ع) الگوی کامل و جامعی برای سعادت جوامع بشری به ویژه ملت های مسلمان بوده و تنها راه نجات بشر امروز بازگشت به معنویت و آموزهای دینی است. 

آخوند خوش نظر تصریح کرد: اگر مسلمانان مظلوم جهان برای نجات از جور ستمگران، قیام امام حسین(ع) را سرمشق و الگوی خود قرار دهند پیروزیشان حتمی است و زحماتشان به هدر نخواهد رفت. 

وی بیان داشت: حضرت امام حسین (ع) فردی موفق در ایجاد اتحاد، محبت، صمیمیت و اخوت در بین مسلمانان بودند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت وحدت در برهه کنونی اضافه کرد: در قرآن خطاب به مسلمانان ذکر شده با هم نزاع نکنید که آبروی شما می‌رود و دشمنان بر شما چیره می‌شوند، لذا باید دنیای اسلام با هم متحد باشند و امروز نیازهای جامعه اسلامی این را می طلبد که مسلمانان با هم اتحاد داشته باشند. 

خطیب جمعه اهل سنت تازه یاب خاطرنشان کرد: تمامی مسلمانان دارای کتاب آسمانی و پیامبر واحد هستند لذا باید به این دو پناه برد و از اختلافات جزیی پرهیز کرد.

گفتنی است،10درصد از جمعیت 911هزارنفری خراسان شمالی را ترکمن های سنی مذهب تشکیل می دهند که در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و راز وجرگلان سکونت دارند.
 
 
 
 

نظر شما