شناسهٔ خبر: 16258816 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

قم قهرمان کیک بوکسینگ بانوان ایران شد/ فتح جام قهرمانی با 14 مدال رنگین

تیم بانوان استان قم با کسب 14 مدال رنگارنگ بالاتر از دیگر رقبای خود بر سکوی نخست مسابقات کیک بوکسینگ بانوان قهرمانی ایران ایستاد تا افتخاری بزرگ برای ورزش بانوان قم به ثبت برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هیأت ورزش‌های رزمی یکی از 43 هیأت ورزشی فعال در استان قم است که سابقه زیادی در این استان دارد و با برخورداری از سبک‌های متعدد، باشگاه‌های فعال، نیروی انسانی با دانش در هر دو بخش مربیگری و داوری، ملی‌پوشان متعدد در تیم‌های ملی و جمعیت ورزشکار سازمان یافته فراوان از جمله هیات‌های ورزشی موفق و شاخص قم به شمار می‌رود.

این هیأت ورزشی هر ساله علاوه بر مسابقات و برنامه‌های متنوع داخلی در بخش‌های همگانی، قهرمانی، آموزشی و فرهنگی، اعزام‌های مختلفی به رقابت‌های کشوری و میادین برون‌مرزی انجام می‌دهد و در کنار میزبانی‌هایی که از مسابقات جذاب رزمی کشور دارد، از جمله هیات‌های افتخار آفرین ورزش قم محسوب می‌شود.

 

* قهرمانی قم در رقابت 18 استان مدعی کیک بوکسینگ بانوان

اکنون افتخاری جدید توسط ورزش رزمی برای استان قم رقم خورده است و در صدر این افتخار مهم بانوان توانمند رزمی‌ قم حضور دارند که توانسته‌اند در ترکیب تیم هیأت ورزش‌های رزمی استان قم سکوی نخست و عنوان قهرمانی کیک بوکسینگ زنان ایران را از آن خود کنند.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی، این رقابت‌ها با حضور رزمی‌کارانی از 18 استان کشور به انجام رسید و قم میزبانی این رقابت‌ها را در سبک کیک بوکسینگ WKA بانوان بر عهده داشت و خود بر سکوی نخست جای گرفت.

این دوره از رقابت‌های کیک بوکسینگ قهرمانی کشور به دلیل اینکه انتخابی تیم ملی به منظور دعوت از برترین‌ها برای حضور در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی جهان را داشت در اوج حساسیت و البته جذابیت رقابت بین بانوان رزمی‌کار در قم برگزار شد.

 

* رقابت 300 بانوی کیک‌بوکسینگ کار کشور در قم

رئیس هیأت ورزش‌های رزمی استان قم در خصوص این مسابقات به خبرنگار فارس در قم گفت: با برنامه‌ریزی از سوی فدراسیون ورزش‌های رزمی و سبک کیک بوکسینگ WKA این رقابت‌ها در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به انجام رسید و رزمی‌کاران شرکت‌کننده از استان‌های مختلف به مدت دو روز در شهر مقدس قم با یکدیگر برای کسب عناوین برتر به رقابت پرداختند.

رقابت‌های کیک بوکسینگ WKA قهرمانی بانوان کشور و انتخابی تیم ملی بین بانوان رزمی‌کار از سراسر کشور به مدت دو روز در خانه ورزش‌های رزمی مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه قم به انجام رسید.

محمدزاده با بیان اینکه تیم رزمی بانوان قم نیز با ترکیب کامل در این پیکارها حضور یافت، ابراز کرد: در این دوره از مسابقات 300 بانوی کیک‌‌بوکسینگ کار از سراسر کشور حضور داشتند و در نهایت 14 مدال طلا، نقره و برنز به تیم بانوان هیأت قم اختصاص یافت.

 

* 14 مدال طلا، نقره و برنز برای بانوان رزمی‌کار قم

وی یاد آور شد: در رده سنی نونهالان دو مدال نقره و یک نشان برنز، در رده سنی نوجوانان یک نشان طلا، در رده سنی جوانان سه مدال نقره و سه برنز و در رده سنی بزرگسالان دو مدال طلا و دو نشان برنز نصیب تیم کیک بوکسینگ WKA بانوان هیأت ورزش‌های رزمی استان قم شد.

رئیس هیأت ورزش‌های رزمی استان قم افزود: رقابت‌های رده سنی نونهالان کیک بوکسینگ WKA قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی ویژه رزمی‌کاران 8 تا 11 سال در اوزان منهای 25، 30، 35، 40، 45، 50 و به اضافه 50 کیلوگرم لایت‌کنتاکت برگزار شد و برای تیم قم فاطمه بوجویی و کوثر احمدی دو مدال نقره کسب کردند و ستایش‌سادات حسینی با ایستادن در جایگاه سوم صاحب نشان برنز شد.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان کیک‌بوکسینگ‌ کار رده‌های سنی 12 تا 14 سال نیز در تلاش برای به دست آوردن سکوهای اول تا سوم و کسب نشان‌های طلا، نقره و برنز مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در اوزان منهای 30، 35، 40، 45، 50، 55 و به اضافه 55 کیلوگرم لایت‌کنتاکت به میدان رفتند و تنها مدال‌آور تیم هیأت قم در این رده سنی سمانه ابوالحسنی بود که با شکست حریفان خود صاحب نشان طلا شد.

وی عنوان کرد: رقابت‌های رده سنی جوانان کیک بوکسینگ WKA قهرمانی کشور در بخش لایت‌کنتاکت نیز با حضور جوانان رزمی‌کار 15 تا 17 سال در اوزان منهای 40، 45، 50، 55، 60، 65 و به اضافه 65 کیلوگرم به انجام رسید و معصومه ترابی‌نوذر، فاطمه رضایی و شیرین جشنی‌لو صاحب نشان نقره شدند و محدثه کارگر باقرآبادی و فاطمه فروزنده نیز مدال برنز گرفتند.

 

* بیشترین مدال تیم قم از رده جوانان توسط دختران رزمی‌کار قم

محمدزاده با اشاره به کسب بیشترین مدال برای تیم قم از رقابت‌های رده سنی جوانان، بیان کرد: در نهایت نوبت به پیکارهای رده سنی بزرگسالان مسابقات کیک بوکسینگ WKA قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان ایران رسید که با حضور رزمی‌کاران 18 تا 36 سال برگزار شد و شرکت‌کنندگان در اوزان منهای 50، 55، 60، 65، 70، 75 و به اضافه 75 کیلوگرم لایت‌کنتاکت به میدان رفتند و ریحانه کزازی و زهرا شاه‌مرادی در این رده مدال طلا کسب کردند و سمانه یوسف‌زاده و مرضیه نصراللهی صاحب نشان برنز شدند.

مسابقات کیک بوکسینگ سبک WKA بانوان قهرمانی کشور در اوج حساسیت و با رقابت جذاب بانوان رزمی‌کار استان‌های مختلف در حالی به میزبانی هیأت ورزش‌های رزمی استان قم برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت، که تیم قم در بخش تیمی این پیکارها نیز رتبه نخست را کسب کرد و قهرمان شد.

این رقابت‌ها به واسطه دعوت از برترین‌ها برای حضور در اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی کیک بوکسینگ بانوان از حساسیت بالایی برخوردار بود و در پایان رقابت بانوان رزمی‌کار از سراسر کشور به میزبانی سالن ورزش‌های رزمی مجموعه ورزشى راحله قم سکوی نخست را از آن خود کرد.

 

* قم در بخش تیمی بالاتر از اصفهان و لرستان

در رده‌بندی نهایی این پیکارها تیم کیک بوکسینگ بانوان هیأت ورزش‌های رزمی استان قم با کسب 14 مدال بالاتر از دیگر تیم‌های شرکت کننده بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد، تیم هیأت کردستان در جایگاه دوم قرار گرفت و نایب‌قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد و تیم‌های هیأت اصفهان، لرستان و البرز در مکان‌های بعدی ایستادند.

رئیس هیأت ورزش‌های رزمی استان قم در پایان با تقدیر از مربیان و قهرمانان افتخار آفرین تیم بانوان هیأت ورزش‌های قم در این دوره از مسابقات، بیان کرد: این قهرمانی نتیجه ماه‌ها تلاش و تحمل سختی تمرینات بود و آن را به تمامی مسوولان ورزش استان به ویژه بخش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم و مسوولان بانوان هیأت ورزش‌های رزمی قم که با حمایت و برنامه‌ریزی و تلاش قهرمانان، به دست آمد و بسیار مهم و با ارزش است تبریک می‌گویم.

============

گزارش از رضا جعفری

============

انتهای پیام/78002/ز30

برچسب‌ها:

نظر شما