شناسهٔ خبر: 16173123 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

حادثه‌ها

صاحب‌خبر -

زورگیری با تهدید سلاح سرد
رئیس کلانتری عباس‌آباد از دستگیری یک سارق که با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان کرده بود، خبر داد. سرهنگ قاسم‌پور دراین‌باره گفت: چندی‌پیش در پی دریافت شکایت از تعدادی از شهروندان تهرانی درخصوص زورگیری از آنان در محدوده‌های مختلف محله عباس‌آباد، پرونده‌ای در‌این‌باره تشکیل شد و تیمی ویژه، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی با اشاره به تحقیقات مأموران کلانتری در این خصوص، تصریح کرد: در جریان بررسی‌های اولیه مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی یک نفر با مشخصات ثابت رخ داده و این فرد در خیابان‌های خلوت و با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان کرده است. رئیس کلانتری عباس‌آباد با اشاره به آغاز بررسی‌های محسوس و نامحسوس در محدوده‌هایی که پیش‌تر سرقت در آنها رخ داده بود، گفت: مأموران کلانتری پس از اخذ مجوزهای قضائی گشت‌های خود در مناطقی را که احتمال وقوع جرم در آن وجود داشت، آغاز کردند و آنجا را تحت کنترل و نظارت قرار دادند.
وی ادامه داد: سرانجام چند روز بعد اکیپ گشت کلانتری در حال گشت‌زنی در محل بود که یکی از شهروندان با مراجعه به آنان اعلام کرد که از سوی یک زورگیر مورد سرقت قرار گرفته است. قاسم‌پور با بیان اینکه مأموران با دریافت مشخصات سارق زورگیر مطمئن شدند که این فرد همان زورگیر تحت تعقیب است، گفت: محل تحت کنترل و محاصره مأموران پلیس قرار گرفت و مدتی بعد مأموران پلیس با شناسایی سارق زورگیر، وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. رئیس کلانتری عباس‌آباد با اشاره به اقدام متهم برای فرار از دست مأموران گفت: هنگام دستگیری متهم وی سعی کرد با استفاده از سلاح سردی که به همراه داشت، پا به فرار بگذارد که موفق نشد. وی با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفت، ادامه داد: این فرد در بازجویی‌های اولیه خود را بی‌گناه و دلیل فرارش را دستپاچه‌شدن اعلام کرد، اما پس از روبه‌رویی با مال‌باخته و دیگر شواهد موجود به زورگیری و سرقت از این فرد و ده‌ها شهروند دیگر در محدوده عباس‌آباد اعتراف کرد و گفت با تهدید چاقو و هنگام تاریکی هوا عابرانی را که از معابر خلوت تردد می‌کردند، شناسایی و اقدام به زورگیری پول نقد و اموال گران‌بهایشان کرده است. به گفته رئیس کلانتری عباس‌آباد، متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شد.

دستگیری زورگیر شمال ‌شرق تهران
مردی که اقدام به زورگیری تلفن‌های همراه شهروندان در شمال ‌شرق پایتخت می‌کرد، دستگیر شد. سرگرد پرویزی، رئیس کلانتری فرجام، دراین‌باره گفت: چندی‌پیش مأموران در حال گشت‌زنی در محدوده میدان الغدیر بودند که ناگهان یکی از شهروندان با فریادهای «دزد»، «دزد» به آنان مراجعه کرد و گفت دقایقی قبل یک سارق زورگیر تلفن همراهش را ربوده و متواری شده است. وی با بیان اینکه احتمال حضور سارق در محل همچنان وجود داشت، گفت: با توجه به اینکه امکان داشت هنوز سارق در محل حضور داشته باشد، مأموران مشخصات ظاهری وی را به دست آوردند و از طریق بی‌سیم آن را به اطلاع دیگر واحدهای گشتی نیز رساندند و گشت‌زنی در اطراف این محله آغاز شد. رئیس کلانتری فرجام با بیان اینکه سرانجام مدتی بعد و در بررسی‌های انجام‌شده در یکی از خیابان‌های اطراف، این سارق شناسایی شد، گفت: متهم که گمان نمی‌کرد از سوی پلیس شناسایی شود، به محض دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشت اما مدتی بعد از آغاز تعقیب و گریز از سوی مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد.
 پرویزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت: این متهم پس از بازداشت و انتقال به مقر پلیس مورد بازرسی بدنی قرار گرفت و در جریان آن تلفن همراهی که به‌زور از مال‌باخته ربوده بود، کشف شد اما سارق ضمن رد این موضوع ادعا کرد که تلفن همراه متعلق به خودش بوده و بی‌گناه است. وی با اشاره به رویارویی متهم و شاکی پرونده، ادامه داد: سرانجام متهم پس از رویایی با مال‌باخته به بزه انتسابی اعتراف کرد و در بازجویی‌های تکمیلی نیز معترف شد که پیش از این نیز چندین بار در همین محدوده اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان به شیوه زورگیری کرده است. رئیس کلانتری فرجام با اشاره به اعترافات متهم گفت: این فرد در اعترافات خود گفت که طعمه‌های خود را هنگام تاریکی شب و در معابر خلوت شناسایی و پس از آن با تهدید اقدام به زورگیری تلفن همراهشان کرده است. عمده مال‌باختگان این فرد نیز در حالی طعمه این فرد شده‌اند که گوشی همراهشان در دستشان بوده و مشغول کار یا صحبت با آن بوده‌اند. پرویزی اضافه کرد: برای متهم، پرونده تشکیل شد و با توجه به اینکه احتمال ارتکاب جرائم بیشتر از سوی وی وجود داشت، به دستور مقام قضائی این فرد به همراه پرونده تشکیل‌شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

نظر شما