شناسهٔ خبر: 16057447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سوریه محل نبرد جبهه حق علیه باطل است/نباید اجازه داد عده‌ای به مدافعان حرم توهین کنند

خبرگزاری شبستان:عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز سوریه محل نبرد جبهه حق علیه باطل است و اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز داعش و گروه های تکفیری در مرزهای ما حضور داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، شامگاه(۵آبان) در اجتماع بزرگ مدافعان حرم در مصلی امام خمینی (رحمت الله علیه) مرکز مازندران، گفت: اساس اسلام حب به اهل بیت و امامان معصوم است.

 

وی بر پیروی از مسیر زندگی امامان معصوم (علیهم السلام) تاکید کرد و افزود: اگر از مسیر زندگی اهل بیت(عليهم السلام) فاصله بگیریم قطعا به گمراهی کشیده خواهیم شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قرآن کریم بهترین راه و هدایت بخش ترین مسیر برای زندگی است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از قرآن کریم موجب دوری از اهل بیت و گمراهی می شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بعضی از افراد و گروه ها از گذشته تاکنون نسبت به اهل بیت(عليهم السلام) کینه داشتند و همیشه به دنبال تخریب بارگاه آنها بودند، تصریح كرد: آنهایی که همیشه به دنبال تخریب قبور ائمه و بارگاه آنها هستند از اسلام بویی نبردند و در گمراهی به سر می برند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید رابطه عاطفی با اهل بیت(عليهم السلام) برقرار کرد و نسبت به آنها دلبسته و وابسته باشیم، عنوان کرد: در شرایط و زمانه فعلی باید بصیرت خود را تقویت کنیم تا فریب تبلیغات مسموم دشمن را نخریم.

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی دلداده و دلباخته اهل بیت(عليهم السلام) هستند و از زمانی احساس حضور کنند در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا می کنند، افزود: امروز سوریه محل نبرد جبهه حق علیه باطل است و اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز داعش و گروه های تکفیری در مرزهای ما حضور داشتند.

 

آيت الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد عده ای به مدافعان حرم توهین یا جایگاه شهدا را خدشه دار کنند، بیان کرد: شهدای مدافع حرم در میدان های عمل عشق و محبت خود را نسبت به اهل بیت (عليه السلام) اثبات کردند.

 

وی بیان احکام مسائل شرعی را یکی از نیازهای روز نسل جوان جامعه دانست و عنوان کرد: بعضی از افراد جامعه از مسائل دینی و شرعی فاصله گرفته‌اند.

 

امام جمعه قم بر شناخت امام حسین (علیه السلام) در پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: جوانان عزادار امام حسین (علیه السلام) باید سیره و روش این امام بزرگوار را در زندگی خود به کارگیری کنند.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه اطلاعات، آگاهی و مطالعه ما از زندگی اهل بیت و امامان معصوم باید افزایش یابد، بیان کرد: متاسفانه نسل جوان جامعه با وجود شبکه های مجازی از ائمه(عليهم السلام)فاصله گرفته‌اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (علیه السلام)، یادآورد شد: عصر زندگی امام سجاد (علیه السلام) عصر خفقان و فشارهای سیاسی بود.

 

آيت الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه امام سجاد (علیه السلام) نسبت به واقعه عاشورا روشنگری کردند، گفت: صحیفه سجادیه یکی از آثار ارزشمند برجای مانده از امام سجاد (علیه السلام) است که باید مورد توجه و مطالعه جوانان جامعه اسلامی قرار گیرد.

 

نظر شما