شناسهٔ خبر: 15390391 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

جذب سرمايه گذار خارجي به منظور توسعه مراکز تحقيق و توسعه در صنعت خودرو ايران

صاحب‌خبر -

يک کارشناس صنعت خودرو معتقد است در صورتي که همکاري هاي مشترک منجر به تنوع در توليد و ايجاد بازار رقابتي در کشور مسلما مي تواند جلب رضايت مصرف کنندگان داخلي را نيز به دنبال داشته باشد.محمد تقي احمديان در گفتگو با خبر خودرو افزود : انتظار مي رود روند همکاري ها هر روز توسعه يافته تا بازار خودرو ايران نيز رقابتي شود.وي همچنين به نقش مراکز طراحي و تحقيق و توسعه در ارتقاء توليد و تنوع در صنعت خودرو تصريح کرد : بايد در جريان همکاري و مشارکت با شرکتهاي خارجي مراکز طراحي و تحقيق و توسعه در داخل ايجاد گردد تا تا شاهد ارتقاء طراحي و تکنولوژي و عرضه محصولات به روز در صنعت خودرو ايران باشيم.به گفته وي با سرمايه گذاري در حوزه طراحي و فعال سازي مراکز تحقيق و توسعه در صنعت خودرو، امکان دستيابي خودروسازان به دانش روز و طراحي خودروهاي جديد فراهم خواهد شد.وي همچنين به تاثير سرمايه گذاري در بخش تحقيق و توسعه در افزايش ظرفيت سازي در صنعت خودرو ايران پرداخت و اظهار داشت : هر چند ظرفيت توليد در صنعت خودرو ايران نسبتا مناسب اما با همکاري هاي اخير و ايجاد ظرفيت هاي جديد ، توليد در اين صنعت با رشد بهتري همراه خواهد شد.عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف خاطر نشان کرد : انتظار مي رود طي ماههاي آينده با قراردادهاي جديد و تنوع در توليدات مشترک در حوزه خودروسازي ، صنعت خودرو از سيستم کنوني خارج و تحولي در اين صنعت ايجاد شود.احمديان افزود : البته هر گونه توسعه همکاري با شرکتهاي خارجي بايد با هدف تنوع در توليدات مشترک بوده و به راحتي بازار ايران در اختيار شرکتهاي خارجي قرار داده نشود. بلکه بايد هدف توليد خودروهاي جديد و با کيفيت به منظور تصاحب بازارهاي صادراتي در منطقه خاورميانه باشد.

وي با اشاره به اينکه راهکار خروج از شرايط کنوني بازار خودرو ايران تحول در جريان سرمايه گذاري است تصريح کرد : تحول در سرمايه گذاري و عرضه محصولات جديد و متنوع و جذب بازارهاي داخلي و منطقه اي قطعا مي تواند راهکار موثري براي شرايط کنوني بازار خودرو ايران باشد.وي تاکيد کرد : هر چند دستيابي به اين شرايط و اهداف مورد نظر در صنعت خودرو مستلزم وجود مديران متخصص در حوزه خودروسازي است.

نظر شما